Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Najwięcej opóźnień w Pekinie

Lotnictwo cywilne, 14 lipca 2013

Według opublikowanego niedawno raportu FlightStats międzynarodowy port lotniczy w Pekinie plasuje się na 1. miejscu w świecie pod względem liczby opóźnionych lotów.

Międzynarodowy port lotniczy w Pekinie. W ub. r. odprawiono tu prawie 82 mln pasażerów / Zdjęcie: beijing-tours.cn

FlightStats jest amerykańską organizacją, która zbiera i analizuje informacje dotyczące ruchu lotniczego na całej kuli ziemskiej. Lot uznawany jest za zrealizowany planowo, jeżeli samolot odleciał lub przyleciał z tolerancją nie przekraczającą 15 minut względem zaplanowanego czasu startu lub lądowania.

Jak pokazuje najnowsze opracowanie Amerykanów, najwięcej opóźnionych lotów wykonywanych jest w międzynarodowym porcie lotniczym w Pekinie. W czerwcu br. zaledwie 18,3 % lotów komercyjnych zostało tam zrealizowanych o czasie.

Na 2. miejscu w tej klasyfikacji plasuje się inny port w ChRL – Szanghaj-Pudong, gdzie planowo wykonano 28,72 % pasażerskich operacji lotniczych. W 2012 odprawiono tam niemal 45 mln pasażerów. Natomiast najbardziej punktualnym lotniskiem jest Tokio-Haneda, gdzie aż 95,04% lotów komercyjnych odbyło się o czasie. Port ten obsłużył w ub. r. prawie 68 mln osób.

Gwoli ścisłości należy dodać, że port w Pekinie zajmuje 2. miejsce w świecie pod względem ruchu pasażerskiego. W ub. r. przez jego terminale przewinęło się prawie 82 mln pasażerów. Miejscowi analitycy twierdzą, że powodem opóźnień lotów jest gwałtowny wzrost ruchu pasażerskiego w ChRL, jednak według innych specjalistów porty po prostu nie potrafią sobie poradzić z rosnącą liczbą linii lotniczych i podróżnych.

Co ciekawe, loty cywilne stanowią zaledwie 20% operacji wykonywanych w przestrzeni powietrznej ChRL. Pozostałą część stanowią loty wojskowe.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.