Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

USS Mesa Verde zakończył próby morskie

Marynarka wojenna, 22 sierpnia 2007
W dniach 13-16 na wodach Zatoki Meksykańskiej przeszedł serię prób morskich najnowszy amerykański okręt desantowy dok USS Mesa Verde (LPD 19). We wrześniu jednostka zostanie przekazana US Navy. Plany dowództwa amerykańskiej marynarki wojennej zakładają posiadanie co najmniej dziewięciu okrętów tego typu. Pierwszy z nich - USS San Antonio (LPD 17) - został przyjęty do służby w styczniu br., a drugi - New Orleans (LPD 18) w marcu b.r. Obecnie trwają prace przy budowie jednostek Green Bay (LPD 20), New York (LPD 21) i San Diego (LPD 22). US Navy zamówiła także trzy kolejne okręty tego typu - Anchorage (LPD 23), Arlington (LPD 24) i Somerset (LPD 25). Producentem wszystkich jednostek jest Northrop Grumman Corporation.

Okręty typu LPD 17 zastąpią w służbie aż cztery typy jednostek desantowych - LPD 4, LSD 36, LST 1179 i LKA 113, których trwałość dobiega końca. W porównaniu z nimi nowe okręty będą charakteryzować się nowoczesnym systemem C4ISR, większą ładownością oraz lepszą przeżywalnością. Ich uzbrojenie stanowić mają m.in. 30-mm działa MK46 Mod 1 z celownikami termowizyjnymi, przeznaczone do zwalczania celów znajdujących się w bliskim zasięgu. Załoga okrętu liczy 360 marynarzy. Oprócz nich jednostka może przewieźć 800 marines. Marynarze i piechota morska mają do dyspozycji nowe koje pozwalające na siadanie na nich, salę do ćwiczeń gimnastycznych oraz pomieszczenia do nauki wyposażone w urządzenia elektroniczne.

Długość okrętu typu LPD 17 wynosi 208 m, a wyporność ok. 25 000 ton. Cztery silniki diesla z turbodoładowaniem umożliwiają mu rozwinięcie prędkości 24 węzłów. Kadłub jednostki został zaprojektowany zgodnie z wymogami technik stealth. Klasyczny maszt radaru został zastąpiony nowoczesnym kompozytowym masztem osłoniętym, który mieści w sobie anteny radaru i urządzeń łączności, chroniąc je przed działaniem warunków atmosferycznych, a jednocześnie zmniejsza prawdopodobieństwo wykrycia przez nieprzyjacielskie radary. Okręty będą przystosowane do przewozu pionowzlotów V-22 Osprey, pojazdów EFV, poduszkowców LCAC oraz barek LCU.

Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.