Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Koniec remontu Charles de Gaulle

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, Przemysł zbrojeniowy, 25 lipca 2013

Francuskie przedsiębiorstwo stoczniowe DCNS poinformowało o zakończeniu remontu jedynego francuskiego lotniskowca, Charles de Gaulle (R91).

Charles de Gaulle (R91) wychodzi z portu marynarki wojennej Francji w Tulon na południu kraju. W prace nad przeglądem i remontem okrętu zaangażowano blisko 1 tys. osób. Poza wspomnianymi czynnościami, koncentrowały się one również na odmalowaniu jednostki oraz położeniu 35 km nowej instalacji elektrycznej / Zdjęcie: DCNS

Prace przeglądowo-remontowe na Charles de Gaulle trwały pół roku. Ich realizacja odbywała się w suchym doku na terenie bazy Marine nationale w Tulon na południu Francji. Zaangażowano w nie zarówno kontraktowych pracowników DCNS jak i podwykonawców oraz część załogi lotniskowca.

Remont Charles de Gaulle koncentrował się zarówno na elementach konstrukcji kadłuba jak i na wyposażeniu pokładowym, w tym m.in. układzie prowadzenia ognia. Częściowej modernizacji poddane zostały również zestawy łączności radiowej oraz układ napędowy.

Półroczny przegląd i remont Charles de Gaulle stanowił element realizacji porozumienia zawartego z DCNS jesienią 2012. Zobowiązało ono przedsiębiorstwo do świadczenia szerokiego zakresu usług związanych ze wsparciem technicznym francuskiego lotniskowca (Kontrakt na obsługę Charles de Gaulle, 2012-09-24). Czas jego obowiązywania wynosi 4 lata.

Oficjalnie zakończone dzisiaj prace przeglądowo-remontowe na Charles de Gaulle nie były pierwszym, którym okręt ten został do tej pory poddany. W grudniu 2008 lotniskowiec wyszedł w morze po realizacji 15-miesięcznego programu przeglądu i częściowego remontu, za który również odpowiadało DCNS (Charles de Gaulle znowu w służbie, 2008-12-05). Koszt przedsięwzięcia wyniósł 300 mln euro.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.