Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

EADS zmienia nazwę

Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, Lotnictwo wojskowe, 26 lipca 2013

Z powodu słabej rozpoznawalności marki europejski koncern lotniczo-obronny EADS chce zmienić nazwę na Airbus. Jego produkcja zostałaby skonsolidowana w trzech oddziałach.

Zdjęcie: skift

31 lipca EADS ma ogłosić wyniki za pierwsze półrocze 2013. Wcześniej zbierze się zarząd spółki. Będzie jednak obradować nie tylko o finansach, ale także o możliwej zmianie nazwy koncernu. EADS (European Aeronautic Defence and Space Company) jest bowiem uznawany za słabo znaną markę, co przeszkadza w globalnej ekspansji koncernu w sektorze zbrojeniowym (Defense News Top 100 w 2012, 2013-07-24, EADS dogonił Boeinga, 2012-07-29). Spółka chce zatem skorzystać z popularności nazwy Airbus – producenta cywilnych samolotów pasażerskich i cargo, który generuje dwie trzecie jej całkowitych przychodów.

Według doniesień AeroDefenseNews, spółki zależne EADS specjalizujące się w produkcji militarnej i podwójnego przeznaczenia – Cassidian, Astrium i Airbus Military (Nowe loga EADS, 2010-09-19) mają połączyć się w Airbus Defence. Producent śmigłowców – Eurocopter ma zostać przemianowany na Airbus Helicopters. Z kolei dotychczasowy Airbus zostałby nazwany Airbus Civil Aircraft. Sam EADS przejąłby markę Airbus bez żadnych uzupełnień.

Zmiana nazwy ma zostać połączona z restrukturyzacją i konsolidacją produkcji. To zaś będzie się wiązać ze zwolnieniami kilku tysięcy pracowników (EADS zwalnia 850 pracowników, 2012-12-01). W tej sprawie muszą wypowiedzieć się jeszcze związki zawodowe.

Po raz pierwszy o możliwej zmianie nazwy EADS było głośno w ubiegłym roku, gdy koncern prowadził rozmowy o fuzji z brytyjskim gigantem zbrojeniowym BAE Systems. Z planów nic nie wyszło wobec oporu polityków (Fiasko fuzji BAE Systems-EADS, 2012-10-11). Natomiast rebranding pozostaje tematem, który władze EADS konsekwentnie starają się zrealizować, by zwiększyć szanse koncernu na globalnym rynku uzbrojenia. Krytycy tej koncepcji twierdzą, że nazwa Airbus za bardzo kojarzy się z produkcją cywilną, by spełnić tę rolę. Ich zdaniem, efekt może więc być odwrotny do zamierzonego.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.