Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pierwszy Gripen dla SAAF

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 10 maja 2008

Gripen International poinformował z kilkudniowym opóźnieniem o oficjalnym przyjęciu pierwszego, dwumiejscowego Gripena przez południowoafrykańskie wojska lotnicze.

Pierwszy Gripen SAAF nad budynkiem Unii w Pretorii / Zdjęcie: Gripen International

Samolot (SA01) to dwumiejscowy egzemplarz, który po raz pierwszy wzbił się w powietrze z lotniska fabrycznego Saaba w Linköping w listopadzie 2005. W lipcu następnego roku został przetransportowany do RPA. Od tego czasu trwało dostosowywanie maszyny do zabudowy miejscowych systemów awionicznych, samoobrony i uzbrojenia w specjalnie do tego celu stworzonym Gripen Flight Test Centre.

SA 01 został fizycznie przekazany South African Air Force, wojskom lotniczym RPA, 7 kwietnia 2008. Jednak dopiero 30 kwietnia przedstawiciel SAAF podpisał certyfikat akceptacji, co jest równoznaczne z praktycznym odbiorem maszyny.

RPA zamówiło pierwotnie 28 Gripenów w 1999. Później zamówienie ograniczono do 26 egz, w tym 9 dwumiejscowych. Dostawy samolotów potrwają do 2012. Zastąpią 28 Atlas Cheetah C i D, czyli zmodernizowane wersje Dassault Mirage III, które mają za sobą ok. 20 lat służby (wycofanie pierwszego egz. nastąpiło już w kwietniu).

Posiadanie nawet stosunkowo niewielkiej liczby nowoczesnych samolotów wielozadaniowych, pozwoli RPA – w dającej się przewidzieć przyszłości – zachować dominację w powietrzu w południowej części Afryki. Podobną rolę odgrywa nieliczny detachment francuskich wojsk lotniczych w Czadzie, co ułatwia Paryżowi utrzymanie swojej strefy wpływów w środkowej i północnej Afryce.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.