Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Pierwszy EC145 w stylu Mercedes-Benz w Azji

Lotnictwo cywilne, 05 września 2013

Henan New Continental Business Aviation z Chin nabędzie dwa śmigłowce Eurocoptera do transportu VIP-ów. Jednym z nich  będzie EC145 w stylu Mercedes-Benz, pierwszy tego typu w Azji, a drugim – AS350 B3e.

EC145 w stylu Mercedes-Benz. Z zewnątrz wiropłat odróżnia się od klasycznego EC145 przekonstruowaną, mniej techniczną, nosową częścią kadłuba i zmienionym kształtem goleni podwozia / Zdjęcie: Eurocopter

Wspomniane wiropłaty będą pierwszymi we flocie Henan New Continental. Towarzystwo zamierza oferować w Chinach usługi przewozu VIP-ów i loty pasażerskie. Zamówienie zostało anonsowane dzisiaj, podczas wystawy China Helicopter w Tianjin.

EC145 w konfiguracji Mercedes-Benz Style będzie pierwszym zakupionym w Azji. Cztery inne śmigłowce tego typu zostały już dostarczone klientom w Stanach Zjednoczonych i Europie.

Wyposażenie wnętrza tego wiropłata zostało zaprojektowane przez stylistów z Mercedes-Benz Advanced Design Studio we włoskim Como. Nadrzędnym celem było zapewnienie, aby użytkownik, czy też pasażer, przesiadający się ze śmigłowca do samochodu, nie odczuł żadnej różnicy.

Modułowa, a zarazem luksusowa aranżacja kabiny była zainspirowana rozwiązaniami zastosowanymi w samochodach klasy R. Wszystkie fotele pasażerów są zabudowane na prowadnicach i mogą być wymontowane w celu zmiany konfiguracji wnętrza i zwiększenia przestrzeni bagażowej.

Siedziska i oparcia foteli mogą być pokryte materiałami tapicerskimi i skórą najwyższej jakości, w kolorze wybranym przez nabywcę. Podłoga i sufit wykończone są przy pomocy drewna. Z kolei projekt oświetlenia wnętrza kabiny, z regulowaną intensywnością i barwą, wzorowany jest na wystroju samochodów klasy E i S. Dodatkowo kabina pasażerska oddzielona jest od kabiny załogi specjalną przegrodą z oknem. Maksymalnie śmigłowiec może przewieźć ośmiu pasażerów.

Podróżni mają do dyspozycji trzy wielofunkcyjne schowki, zawierające lodówki, uchwyty na kubki, stoliki, 15-calowe monitory i odtwarzacze DVD. Niektóre elementy wyposażenia można schować w szufladach.Przedział bagażowy, mieszczący się za przesuwaną ścianką, w tylnej części kadłuba, wyposażony jest w liczne punkty mocowania ładunku, na ścianach i podłodze. Dzięki temu można przewozić tam nie tylko klasyczne walizki i torby, ale także wózek z kijami golfowymi czy rower, a nawet deskę surfingową.

AS350 B3e jest napędzany silnikami Turbomeca Arriel 2D o większej mocy, mającymi większą trwałość użytkową i niższe koszty obsługi technicznej, z cyfrowym układem sterowania FADEC (Full Authority Digital Engine Control). W porównaniu ze starszymi wersjami ulepszono projektem wnętrza i wprowadzono modyfikacje śmigła sterującego, ułatwiając pilotaż.

Henan New Continental odbiorą AS350 B3e pod koniec bieżącego roku. Natomiast pierwszy azjatycki EC145 w stylu Mercedes-Benz trafi do użytkownika w połowie 2014.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.