Fińska Ruukki zaprezentowała na DSEI pierwsze próbki nowej stali pancernej Ramor 550. Do tej pory – również w Polsce – sprzedawała Ramor 400 i 500 o mniejszej gęstości.
Rozwijająca od 2001 produkcje wojskową Ruukki jest obecna na wielu rynkach, w tym w Polsce. Do czasu rozwinięcia przez stalowowolską Hutę Stali Jakościowych (HSJ) produkcji blach pancernych, Finowie dostarczali materiały dla budowy kadłubów polskich Rosomaków. Obecnie spełniają podobną rolę dla wytwórców podzespołów dla KTO oraz producentów pojazdów prototypowych lub wykonywanych w krótkich seriach.
Ruukki oferowała dwa podstawowe typu stali: Ramor 400 – o mniejszej gęstości, ale dużej elastyczności, dedykowanej dla obiektów zagrożonych skutkami działania fali uderzeniowej, np. fugasów – oraz Ramor 500, o wysokiej odporności balistycznej (Ramor w Kielcach). Na tegorocznych DSEI zaprezentowała jednak niedawno opracowaną stal Ramor 550, charakteryzującą się jeszcze większą gęstością i przygotowaną do produkcji w arkuszach o grubości od 3 do 15 mm.
Na podstawie dotychczasowych badań przedstawiciele Ruukki deklarują, że przy wykorzystaniu nowej stali można zredukować masę standardowego transportera opancerzonego (40 m² kadłuba), zapewniającego ochronę balistyczną na Poziomie 2 wg. STANAG 4569, o ok. 570 kg.