Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Bojowy odrzutowiec Textrona

Lotnictwo wojskowe, 17 września 2013

Podczas Air Force Association Air & Space Conference, trwającej w obecnie w National Harbor, spółka Textron AirLand ujawniła projekt nowego odrzutowca. Jego przeznaczeniem mają być zadania uderzeniowe i rozpoznawcze. 

Scorpion oferowany jest jako zastępca samolotów bojowych A-10 i F-15C do działań niesymetrycznych i nieregularnych, a także patrolowania granic / Rysunek: Textron AirLand

Spółka Textron AirLand została powołana do życia przez dwa przedsiębiorstwa. Jednym z nich jest koncern Textron, w skład którego wchodzą Cessna, potentat na rynku samolotów lekkich i odrzutowców klasy biznes oraz Bell Helicopter, czołowy producent śmigłowców cywilnych i wojskowych. Drugim jest AirLand Enterprises, założone w 2011 przez grupę inwestorów, w tym emerytowanych wojskowych, w celu opracowania nowego lekkiego samolotu uderzeniowego.

Scorpion jest konstrukcją zaprojektowaną od podstaw, jako dwusilnikowy odrzutowiec ze skrzydłem bez skosu, ze zdwojonym usterzeniem pionowym. Załoga zajmuje miejsca w układzie tandem. Maksymalna masa startowa Scorpiona to 9639 kg, a masa samolotu pustego – 5352 kg. Rozpiętość skrzydeł wynosi 13,26 m, długość kadłuba to 14,49 m, a wysokość – 4,27 m.

Pod skrzydłami, na 6 węzłach, można podwiesić uzbrojenie i wyposażenie o łącznej masie 2812 kg, a w komorze we wnętrzu kadłuba – kolejne, o masie 1361 kg. Dodatkowo pod kadłubem zabudowane mogą być 2 głowice obserwacyjne. Wątpliwe jednak, aby samolot mógł przenosić aż tyle różnorodnych środków jednocześnie, ze względu na ograniczenie udźwigu.

Jako zespół napędowy zastosowane zostały 2 silniki turbowentylatorowe o łącznym ciągu 35,6 kN. Mają one umożliwić Scorpionowi rozwinięcie prędkości maksymalnej ponad 830 km/h i wzniesienie się na wysokość 13 716 m. Zasięg do przebazowania to 4445 km. Długotrwałość typowej misji to 5 h.

Producent oferuje swój samolot rodzimym siłom zbrojnym do zadań patrolowania przestrzeni powietrznej, czy granic lądowych i morskich, wspierania działań zapobiegających skutkom klęsk żywiołowych i misji przeciwpartyzanckich.

Prace przy budowie prototypu rozpoczęły się w styczniu 2012, w zakładach Cessny w Wichita. Oblot Scorpiona ma odbyć się przed końcem br.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.