Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Oblot bsl Orion

Lotnictwo wojskowe, 19 września 2013

Przedsiębiorstwo Aurora Flight Sciences poinformowało o oblocie najnowszego bsl – Orion. Jego publiczna prezentacja miała miejsce prawie 3 lata temu.

Bezzałogowiec Orion podczas pierwszego lotu, wykonanego na poligonie w zachodniej części USA / Zdjęcie: Aurora Flight Sciences

Bezzałogowy statek latający Orion wzbił się w powietrze 24 sierpnia, lecz o wydarzeniu tym poinformowano niedawno. Lot, wykonany nad nieokreślonym poligonem w zachodniej części kontynentalnych Stanów Zjednoczonych trwał 3 h 31 min. W jego trakcie bsl wzbił się na wysokość 2438 m i rozwinął prędkość ok. 111 km/h.

Konstrukcja Oriona wywodzi się z demonstratora obserwacyjnego bezzałogowca zdolnego do wykonywania długotrwałych lotów na dużej wysokości (high-altitude, long-loiter, HALL), napędzanego silnikiem samochodowym przystosowanym do spalania wodoru, opracowanego dla potrzeb US Army, którego projekt zapoczątkowano w 2006.

Następnie Orion przekształcił się w typowy bsl klasy MALE. Po raz pierwszy zaprezentowano go publicznie w listopadzie 2010. Oblot zaplanowano w sierpniu 2011, ale zakończenie finansowania programu MAGIC (Medium Altitude Global ISR and Communications) przez Air Force Research Laboratory spowodowało, że do niego nie doszło.

Następnie odpowiedzialność za przedsięwzięcie przejęło biuro Big Safari, któremu udało się oblatać bsl. Według założeń konstrukcyjnych ma on być zdolny do utrzymywania się w powietrzu przez 120 h na wysokości 6096 m, przenosząc wyposażenie obserwacyjne o masie 454 kg. Lot o długotrwałości 5 dób zaplanowano w połowie 2014.

Do zadań Oriona należeć ma nie tylko rozpoznanie obrazowe, ale także przekazywanie informacji i scalanie danych z różnych źródeł wywiadowczych (WAAS, radiolokatorów śledzących i urządzeń wykrywających promieniowanie elektroniczne). Według niektórych informacji ma on być także zdolny do przenoszenia uzbrojenia o łącznej masie ponad 900 kg, na 2 pylonach podskrzydłowych.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.