Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Air New Zealand wyruszają na Antarktydę

Lotnictwo cywilne, 24 września 2013

Narodowy przewoźnik Nowej Zelandii wyśle jeden ze swoich samolotów na Antarktydę, aby sprawdzić, czy możliwe jest wykonywanie lotów czarterowych do stacji badawczych.

Zdjęcie: Air New Zealand

Towarzystwo zostało poproszone o przewiezienie na Szósty Kontynent naukowców, którzy prowadzą tam badania. Pierwszy próbny lot ma zostać wykonany 5 października, z Auckland.

Dotychczas transportem naukowców zajmowały się Royal New Zealand Air Force (królewskie wojska lotnicze Nowej Zelandii). Używały one Boeinga 757-200, który przewoził ludzi i sprzęt do stacji McMurdo, operując z lotniska Pegasus Field, którego pokryty wiecznym lodem pas ma długość 3050 m. Pierwsze lądowanie tego samolotu, który wystartował z bazy Christchurch, miało miejsce 16 grudnia 2009.

Wcześniej przewozem personelu i ładunków do McMurdo zajmowały się wyłącznie transportowce C-130H Hercules RNZAF, które wykonywały około 12 lotów w trakcie każdego lata, trwającego na półkuli południowej od października do kwietnia.

Obecnie postanowiono użyć Boeinga 767-200, ponieważ pojemność jego zbiorników paliwa umożliwia przelot na Antarktydę i z powrotem bez konieczności tankowania w McMurdo. Innymi nowozelandzkim samolotem latającym na Szósty Kontynent jest Airbus A319CJ należący do Skytraders, który obsługuje połączenia do stacji badawczej Wilkins.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.