Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

500. Falcon 2000

Lotnictwo cywilne, 07 października 2013

Koncern Dassault Aviation dostarczył 500. odrzutowiec klasy biznes z rodziny Falcon 2000.

Falcon 2000S / Zdjęcie: Dassault Aviation

Producent nie poinformował, kiedy dokładnie miała miejsce dostawa jubileuszowego samolotu. Wiadomo tylko, że uroczystość odbyła się w centrum wyposażenia Dassault w Little Rock w stanie Arkansas. Odbiorcą 500. Falcona, w wersji 2000S, jest użytkownik z W. Brytanii.

Rodzina samolotów Falcon 2000 składa się z 6 modeli. Są to Falcon 2000 (Rozpoznawcze Falcony dla Korei Płd., 2011-12-29), 2000EX, 2000DX, 2000LX, 2000S i 2000LXS. Flota dostarczonych dotychczas odrzutowców tego typu wylatała prawie 2 mln h.

Protoplasta, Falcon 2000, został oblatany 4 marca 1993. 10 lat później certyfikowano wariant 2000EX, z nowymi silnikami PW308C. W następnym roku model ten pojawił się w ofercie z zabudowaną awioniką glass cockpit EASy.

W 2007 Dassault przedstawił Falcona 2000DX (Pierwszy Falcon 2000DX, 2008-03-20), a 2 lata później – 2000LX, z wingletami, o zasięgu wydłużonym do 7400 km (720 mln USD za nowe Falcony, 2008-05-20). Z kolei w 2011 rozpoczęto próby modelu 2000S, zdolnego do lądowania na dystansie 705 m (Nowy Falcon, 2011-05-18).

Najnowszą propozycją jest Falcon 2000LXS, z awioniką EASy II, odchudzoną strukturą i nowym systemem rozrywkowym. Ma on zastąpić na rynku model 2000LX.

Wiosną br. Falcony 2000S i 2000LXS uzyskały Certyfikaty Typu FAA i EASA.  Dostawy seryjnych samolotów 2000LXS rozpoczną się przed końcem br.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.