Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Katastrofa An-2 z kontrabandą

Lotnictwo cywilne, 12 października 2013

Na Ukrainie rozbił się samolot An-2 przewożący papierosy przemycane z Białorusi. W katastrofie zginęły dwie osoby znajdujące się na jego pokładzie.

Lądujący na łące pod Skulinem rozpadł się na wiele części, ale nie spłonął

Do katastrofy doszło 10 października ok. 4:40 czasu lokalnego (na tej godzinie zatrzymał się zegar w rozbitej kabinie). Pilot samolotu An-2, którym przemycano duży ładunek papierosów z Białorusi, usiłował lądować na łące niedaleko wioski Skulin w Rejonie Kowelskim na Wołyniu, około kilometr od lądowiska miejscowego kołchozu. Według nieoficjalnych informacji, samolot rozbił się, zahaczając o rów melioracyjny. Przednia część z zespołem napędowym i kabiną załogi znalazła się kilkadziesiąt metrów od reszty konstrukcji.

Na kadłubie rozbitego samolotu widoczny jest numer rejestracyjny UR-54853 / Zdjęcie: kanalukraina.tv

W katastrofie zginął 41-letni pilot z Odessy i druga osoba – z Wołynia – znajdująca się na pokładzie. Obaj byli przemytnikami. Kontrabanda jest jednym z głównych źródeł dochodów pogranicza białorusko-ukraińskiego. W pobliżu wraku znaleziono rozsypane paczki z papierosami, a na skraju łąki samochód ciężarowy częściowo załadowany papierosami.

Według mieszkańców Skulina, rozbity wczoraj An-2 już wcześniej lądował w pobliżu wioski. Twierdzą oni, że pilot miał wówczas z nim problemy techniczne, głównie z silnikiem.

Z kolei na dolnej płaszczyźnie płata widać numer rejestracyjny SP-AOD / Zdjęcie: kanalukraina.tv

Rozbity samolot to dwupłatowy An-2T nr rej. UR-54853, nr ser. 1G108-64, wyprodukowany w 1969. Wcześniej latał w Polsce z rejestracją SP-AOD, widoczną dolnych skrzydłach pod nowym lakierem. Samolot nie miał ważnego certyfikatu.

Obecny numer rejestracyjny, umieszczony na kadłubie jest prawdopodobnie fałszywy, bo należał do samolotu An-2 rozbitego w lutym 2013 w Rejonie Żytomierskim (wówczas nikomu nic się nie stało). An-2 SP-AOD należał do Aeroklubu Ziemi Lubuskiej. 11 sierpnia 2009 zdarzył się incydent z jego udziałem. Samolot podparł się śmigłem w czasie kołowania na zielonogórskim lotnisku Przylep.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.