Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Londyn gotowy do kupienia lotniskowców

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 20 maja 2008

Rząd Wielkiej Brytanii potwierdził dzisiaj oficjalnie gotowość do podpisania kontraktu na budowę dwóch nowych lotniskowców typu Queen Elizabeth. Wartość umowy szacowana jest na 14 mld GBP.


Wizja nowej jednostki. Lotniskowce typu Queen Elizabeth będą największymi brytyjskimi okrętami w dziejach. Ich wyporność standardowa to 65 tys. t, pełna - 75 tys. t. Będą mogły zabrać na pokład ok. 40 samolotów F-35B. Okręty są jednak projektowane tak, by w przyszłości mogły z nich operować klasyczne samoloty (okres służby jednostek planowany jest na 50 lat, czyli o wiele więcej, niż okres wykorzystywania Lightningów II). Będzie to jednak wymagało zabudowania katapult startowych / Rysunek: BAE Systems

Dzisiejsze oświadczenie potwierdza, że brytyjski rząd zakończył wszelkie przedsięwzięcia finansowe, handlowe i prawne, związane z podpisaniem umowy na budowę okrętów. Dokument otwiera drogę do stworzenia joint-venture przez BAE Systems i VT Group. Będzie to najważniejszy podmiot Aircraft Carrier Alliance, grupy przemysłowej złożonej również z Babcock, Thales UK, BAE Systems Submarine Solutions w Barrow i BAE Systems Integrated System Technologies (Insyte). Wszystkie te podmioty muszą później jeszcze raz potwierdzić przynależność do grupy.

Wartość kontraktu szacowana jest na 14 mld GBP (ok. 70 mld zł, czyli więcej niż 3-letni budżet polskiego MON). Prace zostaną wykonane w stoczniach Portsmouth, Barrow-in-Furness, Glasgow i Rosyth. Obecnie trwa rozbudowa doków, dla pomieszczenia kadłuba tak dużej jednostki. Brytyjski przemysł stoczniowy będzie korzystał z budowy okrętów przez 10-15 lat, zatrudniając przy programie, w jego apogeum, ok. 10 tys. ludzi.

Oba lotniskowce - HMS Queen Elizabeth i HMS Prince of Wales - mają wejść do służby odpowiednio w 2014 i 2016. Zastąpią trzy lekkie lotniskowce typu Invincible, których łączna wyporność będzie nieco mniejsza od wyporności jednego, nowego okrętu.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.