Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Niemiecki samochód patrolowy

Wojska lądowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 21 maja 2008

Krauss-Maffei Wegmann z Monachium i Rheinmetall Defence z Düsseldorfu zainicjowały wspólny program, którego celem jest stworzenie nowej rodziny niemieckich samochodów patrolowych o masie od 5 do 9 t.

Artystyczna wizja nowego, niemieckiego samochodu patrolowego 4x4. Makieta pojazdu zostanie przedstawiona na tegorocznych, czerwcowych targach zbrojeniowych Eurosatory w Paryżu. Rozpoczęcie dostaw seryjnych samochodów planowane jest na 2011 / Rysunek: KMW

Projekt jest rozwijany w związku z zapotrzebowaniem Bundeswehry na opancerzony pojazd typu GFF, który będzie służył do stworzenia całej rodziny dedykowanych wersji.

KMW i Rheinmetall planują stworzenie dwóch podstawowych modeli - lżejszego (AMPV 1) i cięższego (AMPV 2). Pierwszy, o nieco mniejszych wymiarach i słabszej ochronie balistycznej, przeznaczony byłby przede wszystkim do zadań łącznikowych. Cięższa, lepiej chroniona wersja służyłaby do stworzenia samochodów o wskazanym przez odbiorcę przeznaczeniu. Dodatkowo planowane jest wykonanie specjalnego wariantu samochodu patrolowego, przystosowanego do transportu lotniczego, na podwieszeniach śmigłowca klasy CH53.

Wszystkie wersje będą jednak charakteryzowały się wysokim stopniem unifikacji podzespołów i zostaną oparte na podobnym założeniu. Najlepiej chroniony - również przed skutkami wybuchów min - będzie przedział załogi. Obszerny bagażnik nie będzie zabezpieczony od spodu pancerzem. W czasie działania na misjach zagranicznych, w warunkach szczególnego zagrożenia, pojazdy będą doposażone w dodatkowy pancerz, podobnie, jak dzieje się w przypadku bwp Puma. Jako silnik wybrano diesla o pojemności 3,2 l i mocy ok. 270 KM.

Wszystkie prace prowadzone są ze środków własnych niemieckich producentów sprzętu pancernego.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.