Francusko-włoskie konsorcjum ATR zaprezentowało dziś najnowszą wersję samolotu ATR 72-600. To pierwsza z 25 maszyn zamówionych przez indonezyjskie linie lotnicze Garuda.
ATR 72 w wersji 600, który zabiera do 72 pasażerów, został zmodyfikowany, aby spełniać aktualne wymagania hałasowe oraz emisji dwutlenku węgla i tlenków azotu. Wiąże się to z wprowadzeniem przez ICAO ograniczeń emisji tych gazów oraz nowych norm dotyczących silników.
W czasie pokazów ATR podpisał kontrakt na taki sam samolot, który w przyszłym roku zostanie dostarczony do prywatnej linii saudyjskiej Alfa Star Aviation Service. Dotychczas operator ten używał mniejszych, 42 miejscowych ATR-42. Sprzedaż potwierdziła pozycję europejskiego konsorcjum na rynku blisko wschodnim. Z drugiej strony potwierdza dynamikę całego rynku, ponieważ pozostając w cieniu wielkich graczy, jak Emirates czy Etihad, małe linie nie są tak widoczne, ale jednak stale się rozwijają.