Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Piąty T-50 w Żukowskim

Lotnictwo wojskowe, 21 listopada 2013

Wczoraj do instytutu lotniczego im. M. M. Gromowa w Żukowskim przyleciał piąty przedseryjny Suchoj PAK-FA (T-50). Samolot wyróżnia się nowym, dwubarwnym kamuflażem.

Piąty przedseryjny T-50 w nowym kamuflażu, odmiennym od stosowanego dotychczas / Zdjęcie: KnAAZ

Przelot z Komsomolska nad Amurem do Żukowskiego zrealizowano z trzema międzylądowaniami. Podczas niego za sterami T-50-5 zasiadał pilot doświadczalny, bohater FR, Jurij Waszczuk. Pierwszy lot T-50-5 odbył się kilkanaście dni temu – 28 października, w wytwórni KnAAZ (dawna KnAAPO). Warto przypomnieć, że na początku br. analogicznego wyczynu dokonał czwarty przedseryjny T-50 (Długotrwały lot PAK-FA, 2013-01-18).

Piąty przedseryjny T-50 dołączył do czterech innych samolotów tego typu, które obecnie przechodzą próby w locie w instytucie im. Gromowa w Żukowskim pod Moskwą. Łącznie, od oblotu pierwszego T-50 w styczniu 2010 , wykonały one dotychczas ok. 400 lotów (Czwarty PAK FA w powietrzu, 2012-12-12, Oblot trzeciego PAK FA, 2011-11-22, Początek prób w locie drugiego PAK FA, 2011-03-03, PAK FA oblatany, 2010-01-29). Natomiast w KnAAZ trwają badania dwóch innych T-50 – jeden z nich służy do prób instalacji pokładowych, a drugi – do prób wytrzymałościowych struktury.

Jak mówi Aleksander Dawidienko, główny konstruktor PAK-FA, finalizacja pierwszego etapu prób w locie T-50 planowana jest przed końcem br. W 1. kw. 2014 rozpoczną się próby państwowe, z udziałem wszystkich przedseryjnych PAK-FA, które potrwają do 2015. Pierwsze seryjne T-50 mają trafić do rąk pilotów WWS FR w 2016.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.