Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Zakończono montaż pierwszego C-27J dla RAAF

Lotnictwo wojskowe, 25 listopada 2013

Koncern Alenia Aermacchi poinformował o zakończeniu montażu pierwszego transportowca C-27J dla Australii. RAAF odbiorą 10 samolotów tego typu.

Pierwszy australijski C-27J po zakończeniu montażu głównych zespołów / Zdjęcie: Alenia Aermacchi

W zakładach Alenia Aermacchi w Caselle pod Turynem zakończono montaż pierwszego samolotu transportowego C-27J Spartan, przeznaczonego dla Royal Australian Air Force (RAAF, królewskich wojsk lotniczych Australii). Prace rozpoczęto pod koniec ub. r. (Montaż pierwszego australijskiego Spartana, 2012-12-19).

W ramach tego procesu w pierwsze kolejności przeprowadzono połączenie skrzydła z kadłubem. Następnie zabudowano silniki, podwozie i inne zespoły. Obecnie trwa proces wyposażania samolotu w instalacje pokładowe.

Kolejnym etapem będą próby funkcjonowania poszczególnych zespołów i instalacji, stanowiące przygotowanie do pierwszego lotu. Publiczna prezentacja pierwszego australijskiego Spartana, po której nastąpi oblot, została zaplanowana przed końcem bieżącego miesiąca.

Później C-27J zostanie przetransportowany do zakładów L-3 Communications w USA, które zawarły z Australią transakcję sprzedaży w ramach programu Foreign Military Sale. Rząd w Canberrze nabył 10 samolotów tego typu, za sumę 950 mln USD (2,945 mld PLN), w maju ub. r. Uzupełnią one w służbie transportowce C-130J Hercules (Australia sprzedaje Herculesy, 2013-07-26) i zastąpią wycofane DHC-4 Caribou (Wycofanie Caribou, 2009-02-20).

Pierwszy Spartan ma zostać dostarczony do USA w 1 kw. 2014. Wszystkie samoloty mają trafić do zakładów L-3 do końca 2015.

Jednocześnie włoskie przedsiębiorstwo zdobyło kolejny kontrakt na transportowce. Rząd Peru zamówił 2 C-27J, wraz z pakietem wsparcia logistycznego. Wartość porozumienia to 100 mln EUR (419 mln PLN).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.