Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Kamuflaż australijskich Abramsów

Wojska lądowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 04 czerwca 2008

Saab Barrakuda poinformował wczoraj o dostawie prototypu systemu kamuflażu dla australijskich czołgów M1A1 i wozów ewakuacyjnych M88A2 Hercules.

Leopard 2 wyposażony w Mobile Camouflage System, szwedzkiego Saab Barrakuda. Bazując na tym rozwiązaniu i przy pomocy podobnych, importowanych z Europy materiałów, australijski oddział Saaba stworzył kamuflaż dla czołgów Abrams

W 2006 do Australii trafiły pierwsze z zamówionych w USA, 59 używanych czołgów Abrams, które otrzymały oznaczenie M1A1 AIM SA, jak również 7 nowych wozów ewakuacyjnych M88A2 Hercules.

Rok później wojska lądowe tego kraju zamówiły u szwedzkiego Saab Barrakuda zestawy kamuflażu, które obniżą ich ślad termiczny i radiolokacyjny, zmniejszą szanse wykrycia w podczerwieni, obserwacją wzrokową, a także zmniejszą nagrzewanie się konstrukcji wozu od światła słonecznego. System ma być dostosowany do warunków, panujących w północnej części Australii. Wartość kontraktu to 4,2 mln AUD (ok. 4 mln USD).

Wybór dostawy podyktowany był tym, że Australijczycy współpracują z Saab Barrakuda od 30 lat. Szwedzkie przedsiębiorstwo otworzyło nawet w tym kraju swoją filię (Saab Barracuda Pty Ltd) i to jej pracownicy opracowali projekt systemu, stworzyli jego prototyp i będą odpowiedzialni za produkcję gotowych zestawów.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.