Saab Barrakuda poinformował wczoraj o dostawie prototypu systemu kamuflażu dla australijskich czołgów M1A1 i wozów ewakuacyjnych M88A2 Hercules.
W 2006 do Australii trafiły pierwsze z zamówionych w USA, 59 używanych czołgów Abrams, które otrzymały oznaczenie M1A1 AIM SA, jak również 7 nowych wozów ewakuacyjnych M88A2 Hercules.
Rok później wojska lądowe tego kraju zamówiły u szwedzkiego Saab Barrakuda zestawy kamuflażu, które obniżą ich ślad termiczny i radiolokacyjny, zmniejszą szanse wykrycia w podczerwieni, obserwacją wzrokową, a także zmniejszą nagrzewanie się konstrukcji wozu od światła słonecznego. System ma być dostosowany do warunków, panujących w północnej części Australii. Wartość kontraktu to 4,2 mln AUD (ok. 4 mln USD).
Wybór dostawy podyktowany był tym, że Australijczycy współpracują z Saab Barrakuda od 30 lat. Szwedzkie przedsiębiorstwo otworzyło nawet w tym kraju swoją filię (Saab Barracuda Pty Ltd) i to jej pracownicy opracowali projekt systemu, stworzyli jego prototyp i będą odpowiedzialni za produkcję gotowych zestawów.