Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

L410 trafi do Nepalu

Lotnictwo cywilne, 14 stycznia 2014

W lutym do nepalskich linii lotniczych Goma Air trafi samolot L410, wyprodukowany w Czechach przez Aircraft Industries.

L410 podczas ubiegłorocznych prób operowania w Himalajach / Zdjęcie: Aircraft Industries

W ciągu ostatnich 40 lat do Nepalu nie został dostarczony żaden nowy samolot komunikacyjny. Już w przyszłym miesiącu sytuacja ta ulegnie zmianie. Do użytkowanych obecnie przez linie Goma Air dwóch samolotów Cessna 208 Grand Caravan dołączy L410, napędzany silnikami General Eelctric H80 (Certyfikacja silników GE Aviation, 2012-11-21, L410 z nowymi silnikami, 2011-02-08). 

W ub. r. producent L410, czeskie przedsiębiorstwo Aircraft Industries, przeprowadził próby operowania L410 w niesprzyjających warunkach, między innymi na lotnisku Lukla w Nepalu, które w 2010 ogłoszono najniebezpieczniejszym w świecie. Położone jest ono na wysokości 2860 m n.p.m., a jego droga startowa ma długość zaledwie 527 m i dodatkowo 12-% spadek. Co istotne, miejscowość nie dysponuje żadną inną infrastrukturą transportową poza lotniskiem (1500 turystów wywiezionych spod Mt. Everest, 2010-11-20).

 

Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom zastosowanym w zaprojektowanych i wyprodukowanych w Czechach silnikach H80, osiągi L410 znacząco poprawiły się. Pozwoliło to na skrócenie startu i lądowania – kluczowych parametrów podczas operowania w warunkach geograficznych Nepalu – powiedział Milan Slapak, Dyrektor Handlowy w GE Aviation.

Wyniki prób przeszły nasze najśmielsze oczekiwania. Przedstawiciele nepalskiego Urzędu Lotnictwa Cywilnego byli usatysfakcjonowani pokazem możliwości samolotu i zdecydowali się dopuścić go do eksploatacji – dodał Milan Slapak.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.