US Army zamierza wycofać ze służby wszystkie śmigłowce OH-58. Najprawdopodobniej zastąpią je AH-64E.
Od kilku lat dowództwo US Army poszukuje potencjalnych następców śmigłowców OH-58D Kiowa Warrior.Mimo palącej potrzeby ich wdrożenia do służby, w programie Armed Aerial Scout (AAS, uzbrojony śmigłowiec rozpoznawczy), którego celem jest znalezienie przez US Army nowego wiropłata, zdolnego do wykonywania zadań rozpoznania bojem, mobilnych uderzeń podczas połączonych operacji lotniczo-lądowych, bezpośredniego wsparcia lotniczego i manewru pionowego w całym zakresie operacji bojowych, nie zaszły żadne kluczowe zmiany. Ewoluuje jedynie grono potencjalnych konkurentów, którzy prowadzą ożywioną działalność promocyjną, próbując zyskać uznanie w oczach decydentów z Pentagonu.
W połowie ub. r. Amerykanie dysponowali 329 śmigłowcami OH-58D. Jako ich potencjalni następcy pod uwagę brane były AgustaWestland AW169 AAS (AW 169 AAS dla US Army , 2013-04-17), Bell OH-58F (Prezentacja OH-58F z wyposażeniem, 2013-05-01), Boeing AH-6i, EADS AAS-72X+ (Kolejna odsłona AAS-72X, 2012-04-04), MD Helicopters MD 540F (Debiut MD 540F, 2013-03-08) i Sikorsky S-97 Raider (Kadłub pierwszego Raidera , 2013-09-27). Obecnie coraz głośniej mówi się o wycofaniu ze służby wszystkich Kiowa Warrior i natychmiastowym uziemieniu, w celu zaoszczędzenia funduszy.
Jak stwierdził gen. William Crosby, Pentagon rozważa użycie do zadań rozpoznawczych najnowszych wiropłatów uderzeniowych AH-64E Guardian (Pierwsze Guardiany gotowe do działania, 2013-11-28), dla których obecnie opracowywane są nowe silniki. Oznaczałoby to zarazem zakończenie wszelkich działań związanych z programem AAS. Potwierdza to także wypowiedź gen. Crosby’ego, który zapytany o przyszłość AAS odparł: Nic nie wiem na temat ponownego rozpatrywania kwestii uzbrojonych śmigłowców rozpoznawczych. Być może zadania rozpoznawcze będą w przyszłości wykonywały bezzałogowce, ale na razie nie są one zdolne do samodzielnego podejmowania decyzji. Taka transformacja zajmie wiele lat – dodał gen. Crosby (Przyszłość systemów bezzałogowych w USA, 2014-01-05).