Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Cywilny Super Hercules

Lotnictwo cywilne, 04 lutego 2014

Lockheed Martin zamierza certyfikować cywilną wersję transportowca C-130J.

Wizualizacja cywilnej wersji C-130J, oznaczonej jako LM-100J / Rysunek: Lockheed Martin

Przedstawiciele koncernu Lockheed Martin poinformowali o wysłaniu do Federalnej Administracji Lotnictwa (FAA) zawiadomienia o aktualizacji projektu dla samolotu LM-382J. Jest to cywilna wersja wojskowego transportowca C-130J Super Hercules (Arabia Saudyjska zamawia KC-130J, 2013-10-23, Indie zamawiają kolejne T-90M i C-130J, 2013-09-19). Na rynku będzie on promowany jako LM-100J (Hercules dla cywilów, 2012-02-17).

W latach 1964-1992 w zakładach w Marietta wyprodukowano ponad 100 L-100, czyli cywilnych Herculesów starszych wersji. Wiele z nich jest wciąż używanych przez operatorów cywilnych i agendy rządowe.

Według Lockheeda LM-100J będzie cywilnym frachtowcem, przeznaczonym do przewozu różnorodnych ładunków. Zdolność do operowania z lotnisk o nawierzchni nieutwardzonej pozwoli mu na dotarcie do każdego miejsca na kuli ziemskiej w czasie wykonywania misji humanitarnych (C-130J na najwyższym lotnisku świata, 2013-08-22).

Ładownia samolotu ma mieć możliwość zmiany konfiguracji z transportowej na przeciwpożarową, rolniczą, ewakuacji medycznej, czy nawet do przewozu VIP-ów.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.