Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Próby HMS Pembroke

Marynarka wojenna, 11 lutego 2014

Rozpoczęły się próby morskie remontowanego ostatnio brytyjskiego trałowca typu Sandown, HMS Pembroke (M107).

HMS Pembroke (M107) jest jednym z 7 brytyjskich trałowców typu Sandown. Okręt przyjęto do służby w lipcu 2000. Ma 52,5 m długości i 10,5 m szerokości. Jego wyporność wynosi 600 t. Rozwija prędkość 13 w, a zasięg to 4630 km / Zdjęcie: Royal Navy

Za remont naprawczy HMS Pembroke odpowiadało przedsiębiorstwo stoczniowe Babcock. Okręt poddano kompleksowemu przeglądowi. Dokonano na nim również niezbędnych napraw. Pokryto go też nową warstwą farby.

Babcock zmodernizował część wyposażenia pokładowego HMS Pembroke. Prace koncentrowały się przede wszystkim na urządzeniach łączności, a także obserwacji i analizy pola walki. Trałowiec wyposażono też m.in. w nowe czujniki dymu. Rozważano również wymianę elementów układu pędnego, jednak ostatecznie poprzestano na ich przeglądzie i niezbędnych naprawach.

Omawiane prace zrealizowano na podstawie wieloletniego porozumienia, zawartego między Babcock a Royal Navy – Surface Ship Support Alliance Class Output Management (COM). Zakłada ono dokonanie remontu i częściowej modernizacji wszystkich brytyjskich trałowców typu Sandown. Dla przykładu, w grudniu 2013 do Rosyth, gdzie mieszczą się zakłady stoczniowe Babcock, trafił HMS Bangor (M109) (Remont HMS Bangor, 2013-12-19).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.