Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Izrael ujawnił bsl Super Heron HF

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 13 lutego 2014

W czasie pokazów lotniczych w Singapurze IAI ujawnił nowy bsl – Super Heron HF. Bezzałogowiec jest napędzany silnikiem wysokoprężnym.

Super Heron HF na Singapore Airshow 2014 / Zdjęcie: YouTube

Podczas Singapore Airshow Israel Aerospace Industries (IAI) ujawnił nowy bsl – Super Heron HF (Heavy Fuel). Nowy bezzałogowiec został zbudowany na bazie Herona 1. Zastosowano w nim silnik wysokoprężny o mocy 200 KM włoskiej Diesel Jet zamiast standardowo używanego silnika na paliwo lotnicze o mocy 115 KM. Przedstawiciele IAI poinformowali, że nowa wersja Herona powstała na zamówienie konkretnego klienta, którego na razie nie ujawniono.

Silniki wysokoprężne mają wiele zalet z punktu widzenia użytkowników wojskowych. Są łatwiejsze w obsłudze i mniej awaryjne niż silniki lotnicze. Paliwo do nich jest znacznie bardziej rozpowszechnione, a wojsko używa go powszechnie do napędu pojazdów różnych typów. Zasilany nim bezzałogowiec może więc bez poważniejszych problemów operować także poza lotniskami.

Długotrwałość lotu Super Herona HF znacznie przekracza 45 godzin, które osiąga Heron 1. IAI nie ujawnia jednak wartości tego parametru. Super Heron HF może, podobnie jak Heron 1, latać na wysokości do 15 km z prędkością do 270 km (Heron 1 – 210 km/h). Od Herona 1 jest jednak cięższy – jego masa wynosi 1,45 t wobec 1,25 t klasycznej wersji.

Prototyp bsl Super Heron HF został oblatany w październiku 2013. Bezzałogowiec jest wyposażony w nowy zestaw wyposażenia obserwacyjnego i zmodernizowane systemy łączności. Według prezesa IAI, Yossi Weissa, eksploatowane na całym świecie bsl Heron 1 wylatały już łącznie 250 tys. h.


Drukuj Góra