Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Izrael ujawnił bsl Super Heron HF

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 13 lutego 2014

W czasie pokazów lotniczych w Singapurze IAI ujawnił nowy bsl – Super Heron HF. Bezzałogowiec jest napędzany silnikiem wysokoprężnym.

Super Heron HF na Singapore Airshow 2014 / Zdjęcie: YouTube

Podczas Singapore Airshow Israel Aerospace Industries (IAI) ujawnił nowy bsl – Super Heron HF (Heavy Fuel). Nowy bezzałogowiec został zbudowany na bazie Herona 1. Zastosowano w nim silnik wysokoprężny o mocy 200 KM włoskiej Diesel Jet zamiast standardowo używanego silnika na paliwo lotnicze o mocy 115 KM. Przedstawiciele IAI poinformowali, że nowa wersja Herona powstała na zamówienie konkretnego klienta, którego na razie nie ujawniono.

Silniki wysokoprężne mają wiele zalet z punktu widzenia użytkowników wojskowych. Są łatwiejsze w obsłudze i mniej awaryjne niż silniki lotnicze. Paliwo do nich jest znacznie bardziej rozpowszechnione, a wojsko używa go powszechnie do napędu pojazdów różnych typów. Zasilany nim bezzałogowiec może więc bez poważniejszych problemów operować także poza lotniskami.

Długotrwałość lotu Super Herona HF znacznie przekracza 45 godzin, które osiąga Heron 1. IAI nie ujawnia jednak wartości tego parametru. Super Heron HF może, podobnie jak Heron 1, latać na wysokości do 15 km z prędkością do 270 km (Heron 1 – 210 km/h). Od Herona 1 jest jednak cięższy – jego masa wynosi 1,45 t wobec 1,25 t klasycznej wersji.

Prototyp bsl Super Heron HF został oblatany w październiku 2013. Bezzałogowiec jest wyposażony w nowy zestaw wyposażenia obserwacyjnego i zmodernizowane systemy łączności. Według prezesa IAI, Yossi Weissa, eksploatowane na całym świecie bsl Heron 1 wylatały już łącznie 250 tys. h.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.