Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Daglezja na Eurosatory

Wojska lądowe, Przemysł zbrojeniowy, 18 czerwca 2008

Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Urządzeń Mechanicznych (OBRUM) w Gliwicach oficjalnie pochwalił się tworzonym od paru lat i znajdującym się w ostatniej fazie rozwoju samochodowym Kołowym Mobilnym Mostem Czołgowym MS-20 Daglezja.

Samochodowy most towarzyszący MS-20 Daglezja przechodzi ostatnie próby i powinien być gotowy do produkcji seryjnej w drugiej połowie 2008 / Zdjęcia: OBRUM

Inżynierowie stworzyli produkt, który wyróżnia się zwartością i względną lekkością. Most umożliwia szybkie pokonywanie naturalnych i sztucznych przeszkód terenowych o szerokości do 20 m. Przęsło transportowane jest na mobilnym pojeździe transportowym (MPT), czyli zaprojektowanej w OBRUM we współpracy z Jelczem naczepie trzyosiowej z napędem hydraulicznym.

Podwozie oprócz funkcji transportowej ma możliwość położenia oraz zdjęcia przęsła z przeszkody terenowej. Zgodnie ze STANAG 2021 most jest dostosowany do przejazdu pojazdów gąsienicowych na poziomie 70MLC i kołowych na poziomie 110MLC. Ma wypełnienia pomiędzy dźwigarami, umożliwiające przejazd po nim kół pojazdów i przemarsz ludzi.

Długość stalowego przęsła wynosi 23 m (wraz z rampami wjazdowymi 25,5 m). Przęsło ma masę 15 t, zaś kompletny system ok. 48 t. Długość MS-20 w konfiguracji transportowej wynosi 16,5 m, szerokość przęsła w trakcie transportu wynosi 3 m, w konfiguracji bojowej - 4 m.

Do roli ciągnika został adaptowany samochód Jelcz C662 D43 6x6 w odmianie C662.D43-M Daglezja, napędzany silnikiem o mocy 430 KM.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.