Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Kontrakt na CRH najpóźniej w czerwcu

Lotnictwo wojskowe, 05 marca 2014

Dowództwo US Air Force ogłosiło zamiar podpisania z Sikorskym kontraktu na dostawę nowych śmigłowców ratownictwa bojowego.

Wizualizacja nowego amerykańskiego śmigłowca ratownictwa bojowego – CRH-60 / Rysunek: Sikorsky

Oświadczenie dowództwa US Air Force (wojsk lotniczych Stanów Zjednoczonych) zostało opublikowane dosłownie kilka godzin po wcześniejszej zapowiedzi Pentagonu o rezygnacji z zakupu nowych śmigłowców ratownictwa bojowego (Combat Rescue Helicopter, CRH). Wiropłaty te mają zastąpić wysłużone HH-60G Pave Hawk. Co warte uwagi, próby zrealizowania tego przedsięwzięcia, oznaczonego początkowo jako CSAR-X, ciągną się od ponad dekady.

Wprawdzie w listopadzie 2006 wybrano jako nowy śmigłowiec ratownictwa bojowego Boeinga HH-47, ale po proteście Sikorsky’ego wymagania zmieniono, a procedura została wznowiona.

W połowie 2009 program CSAR-X anulowano, by na jesieni 2012 wznowić go, tym razem pod nazwą CRH (Jeszcze o następcach HH-60, 2012-10-28). Ostatecznie ofertę US Air Force złożyło tylko jedno konsorcjum – Sikorsky / Lockheed Martin, oferujące zmodernizowanego Black Hawka CRH-60. Pozostali producenci – AgustaWestland (AW101 ponownie w amerykańskim przetargu?, 2012-09-19), Bell, Boeing i Eurocopter nie przystąpili do procedury przetargowej.

Jak wiadomo, US Air Force chcą nabyć 112 nowych śmigłowców, przeznaczonych do zadań ratownictwa bojowego (CSAR), za sumę ok. 6,8 mld USD (ok. 21 mld zł). Ich dostawy mają być zrealizowane w ciągu 14 lat od podpisania umowy.

Ze względu na krytyczne znaczenie misji CSAR, w latach budżetowych 2014-2019, dowództwo USAF przesunie ok. 430 mln USD (1,31 mld zł) z innych programów w celu przekazania tej sumy jako pierwszej transzy płatności za CRH. W budżecie na 2014 przeznaczono już na ten cel 334 mln USD (1,02 mld zł).

Zawarcie kontraktu, po uzgodnieniu szczegółów z Sikorskym, planowe jest najpóźniej w czerwcu br. Jednak Sekretarz USAF, Deborah Lee James, przestrzega, że ze względu na możliwość dalszych cięć budżetowych w przyszłości, konieczne być może być dokonanie zmian w zapisach umowy.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.