Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

LCM-1E dla Canberry

Marynarka wojenna, 10 marca 2014

Hiszpańska Navantia poinformowała o wysłaniu w kierunku Australii pierwszych 4 barek desantowych LCM-1E, które będą stanowić wyposażenie przyszłych okrętów desantowych typu Canberra.

Barki desantowe LCM-1E na pokładzie holenderskiego statku transportowego Dijksgracht. Do celu swojej podróży, Sydney, dotrą w połowie kwietnia / Zdjęcie: Navantia

Pierwsze 4 barki LCM-1E opuściły w sobotę port morski w Puerto Real na południu Hiszpanii na pokładzie statku transportowego Dijksgracht. Do Australii dotrą w połowie kwietnia. Barki będą stanowić wyposażenie 2 australijskich okrętów desantowych typu Canberra (Pierwsze próby morskie Canberry, 2014-03-04).

Pozostałe 8 barek jest obecnie montowanych na terenie zakładów Navantii w San Fernando na południu kraju. Umowa o ich zakupie została zawarta w ostatnich tygodniach 2011. LCM-1E będą wyposażone m.in. w izraelskie systemy zarządzania walką, dostarczone przez Elbit Systems (System zarządzania walką dla LCM-1E, 2012-10-03). Barki mają 23 m długości i 6,4 m szerokości. Rozwijają prędkość ponad 20 w. Wyporność pełna wynosi 110 t, co pozwala na transport 1 czołgu, 2 transporterów opancerzonych lub 170 żołnierzy.

Omawiane barki zostaną też najprawdopodobniej zakupione przez Turcję, jako wyposażenie nowego okrętu desantowego Türk Deniz Kuvvetleri (marynarki wojennej Turcji), który zostanie opracowany na podstawie projektu Juan Carlos I (L61), zbudowanego przez Hiszpanów (Navantia wygrywa w Turcji, 2013-12-30).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.