Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Porozumienie w sprawie produkcji Rafale

Lotnictwo wojskowe, 14 marca 2014

Dassault zawarł porozumienie z Indiami dotyczące produkcji samolotów wielozadaniowych Rafale.

Zdjęcie: Dassault Aviation

Wczoraj, podczas dorocznej konferencji, w trakcie której omówiono wyniki finansowe Dassault Aviation, prezes koncernu Eric Trappier, poinformował o sfinalizowaniu porozumienia z Hindustan Aeronautics Ltd. (HAL) dotyczącego produkcji samolotów wielozadaniowych Rafale dla Indii. Umowa precyzuje konfigurację samolotów, transfer technologii i podział prac, z uwzględnieniem poddostawców.

Nieoficjalnie mówi się, że wartość kontraktu zakupu 126 Rafale dla Bhartiya Vāyu Senā (BVS, wojsk lotniczych Indii) wynosi 10-15 mld USD (30-45 mld zł). Eric Trappier nie potwierdził tej informacji, ograniczając się do stwierdzenia, że podpisanie ostatecznej umowy może nastąpić w ciągu następnych tygodni lub (co bardzije prawdopodobne) miesięcy (Rafale (najwcześniej) po wyborach, 2014-02-10).

Na razie wiadomo tylko, że 18 Rafale dla BVS zostanie wyprodukowanych w zakładach Dassault na terenie Frnacji. Pozostałe będą wytworzone w Indiach. HAL będą stopniowo zwiększały swój udział w pracach, aż do przejęcia całkowitej kontroli nad procesem produkcji.

Wartość technologii przekazanych przez Francję stanowić ma 50% ceny zakupu samolotów. Według szefa Dassault Aviation, pierwszy Rafale dla BVS zostanie przekazany za ok. 3,5 roku.

Francuzi prowadzą obecnie szczegółowe negocjacje ze Zjednoczonymi Emiratami Arabskimi, które zrezygnowały z Typhoonów, wybierając w zamian Rafale (ZEA rezygnują z Typhoonów, 2013-12-21). Innym potencjalnym nabywcą samolotów tego typu jest Katar – stary partner Dassault, eksploatujący Mirage 2000-5. W poszukiwaniu nowych rynków zbytu francuskie przedsiębiorstwo zamierza wziąć udział w przetargu na nowe samoloty wielozadaniowe dla wojsk lotniczych Kanady, oferując współpracę miejscowemu przemysłowi, o ile zaistnieje taka możliwość (Wkrótce przetarg na następców CF-188?, 2014-01-09).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.