W brytyjskich zakładach AgustyWestland w Yeovil na południu kraju oficjalnie oblatano pierwszy śmigłowiec HH-101A Caesar, przeznaczony dla Aeronautica Militare (wojsk lotniczych Włoch).
Do oblotu HH-101A, a więc włoskiej odmiany AW101, doszło wczoraj. Co ciekawe, próby pierwszego ze śmigłowców (tymczasowy nr boczny ZR352) rozpoczęły się w lutym i były kontynuowane w ostatnich dniach. Do jego przekazania Aeronautica Militare, wraz z drugim (ZR353) z serii 15, które docelowo zamierzają zakupić Włosi, dojdzie pod koniec 2014. Zastąpią w służbie wiekowe Sikorsky HH-3F Pelican (Katastrofa HH-3F nad Francją, 2008-10-23).
Włoskie śmigłowce są przystosowane do zadań poszukiwawczo-ratowniczych oraz wsparcia operacji oddziałów sił specjalnych (C/SAR). Po ich wprowadzeniu do służby, uzupełnią w linii lżejsze HH-139A, będące odmianą AW139 (HH-139A we włoskiej służbie, 2012-03-10).
Poza prezentacją samego wiropłata, w Yeovil podpisano list intencyjny w sprawie przyszłych programów szkoleniowych włoskich HH-139A/VH139, te drugie występują w odmianie do transportu najważniejszych osób w państwie, a także omawianych HH-101A. Obie strony mają wypracować nowy system szkolenia, oparty o dotychczasowe rozwiązania stosowane w przypadku standardowej odmiany AW139. W realizację tego zadania włączą się zakłady AgustyWestland w Frosinone (położone 75 km na południowy wschód od Rzymu) oraz zlokalizowane w tym samym mieście 72. Skrzydło Lotnictwa Szkolnego Aeronautica Militare.