Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Oblot włoskiego HH-101A

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 20 marca 2014

W brytyjskich zakładach AgustyWestland w Yeovil na południu kraju oficjalnie oblatano pierwszy śmigłowiec HH-101A Caesar, przeznaczony dla Aeronautica Militare (wojsk lotniczych Włoch).

Pierwszy z włoskich HH-101A Caesar. Włosi chcą kupić 15 tych śmigłowców, w tym 3 zamawiane jako opcja / Zdjęcie: AgustaWestland 

Do oblotu HH-101A, a więc włoskiej odmiany AW101, doszło wczoraj. Co ciekawe, próby pierwszego ze śmigłowców (tymczasowy nr boczny ZR352) rozpoczęły się w lutym i były kontynuowane w ostatnich dniach. Do jego przekazania Aeronautica Militare, wraz z drugim (ZR353) z serii 15, które docelowo zamierzają zakupić Włosi, dojdzie pod koniec 2014. Zastąpią w służbie wiekowe Sikorsky HH-3F Pelican (Katastrofa HH-3F nad Francją, 2008-10-23).

Włoskie śmigłowce są przystosowane do zadań poszukiwawczo-ratowniczych  oraz wsparcia operacji oddziałów sił specjalnych (C/SAR). Po ich wprowadzeniu do służby, uzupełnią w linii lżejsze HH-139A, będące odmianą AW139 (HH-139A we włoskiej służbie, 2012-03-10).

Poza prezentacją samego wiropłata, w Yeovil podpisano list intencyjny w sprawie przyszłych programów szkoleniowych włoskich HH-139A/VH139, te drugie występują w odmianie do transportu najważniejszych osób w państwie, a także omawianych HH-101A. Obie strony mają wypracować nowy system szkolenia, oparty o dotychczasowe rozwiązania stosowane w przypadku standardowej odmiany AW139. W realizację tego zadania włączą się zakłady AgustyWestland w Frosinone (położone 75 km na południowy wschód od Rzymu) oraz zlokalizowane w tym samym mieście 72. Skrzydło Lotnictwa Szkolnego Aeronautica Militare.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.