Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Katastrofa samolotu SOCATA TBM700

Lotnictwo cywilne, 23 marca 2014

Niedaleko Ridgway w stanie Kolorado w USA rozbił się samolot SOCATA TBM700. W katastrofie zginęło 5 osób znajdujących się na jego pokładzie.

Wydobyta z wody część ogonowa zatopionego samolotu / Zdjęcie: ouraynews

Samolot SOCATA TBM700 leciał wczoraj z Bartlesville Muni w stanie Oklahoma, skąd wystartował o 12:12 czasu lokalnego (CDT), do Montrose Rgn'l w stanie Kolorado. Na jego pokładzie znajdował się pilot i 4 pasażerów. Ok. 14:00 czasu lokalnego (MDT) samolot wpadł do zbiornika wodnego niedaleko Ridgway w hrabstwie Ouray w stanie Kolorado i zatonął. Wszyscy znajdujący się na pokładzie zginęli.

Nie wiadomo, co było przyczyną katastrofy. Jeden ze świadków twierdzi, że samolot wypadł z chmur w płaskim korkociągu.

Po katastrofie służby ratownicze przystąpiły do poszukiwania z użyciem sonaru wraku. Na podstawie plamy paliwa ustalono, że znajduje się on ok. 30 metrów od brzegu zbiornika, na głębokości ponad 20 m. Poszukiwania przerwano z powodu zapadających ciemności. Do tej wydobyto tylko odłamaną część ogonową samolotu, która wypłynęła na powierzchnię wody.

Rozbity samolot to jednosilnikowy dolnopłat SOCATA TBM700 nr rej. N702H, nr ser. 112. Należał do Gadsden Aviation LLC z Alabamy.


Drukuj Góra