Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Wstępne założenia tureckiego desantowca

Marynarka wojenna, 27 marca 2014

Turecki Podsekretariat ds. Przemysłu Zbrojeniowego (SSM) oraz hiszpańska Navantia ustaliły wstępne założenia techniczne przyszłego okrętu desantowego Turcji.

Nowy turecki okręt desantowy ma być w stanie przewieźć około 1000 żołnierzy oraz blisko 200 członków załogi. Z jego pokładu będą mogły operować zarówno średnie i ciężkie śmigłowce transportowe, jak i zmiennopłaty V-22 Osprey / Zdjęcie: MO Hiszpanii

Według dostępnych przekazów medialnych, stronom udało się ustalić wstępne założenia techniczne nowego tureckiego okrętu desantowego (Navantia wygrywa w Turcji, 2013-12-30). Desantowiec ma bazować na projekcie hiszpańskiego Juan Carlos I (na zdjęciu widok z pokładu lotniczego), dlatego też będzie do niego zbliżony pod względem długości, wyporności czy rozwijanej prędkości.

Ostateczne założenia techniczne nowego desantowca mogą ulec zmianie. Według obecnych, okręt będzie miał 224,5 m długości i 32 m szerokości. Wyporność powinna wynosić 27,4 tys. t. Rozwijana prędkość to 21 w, a zasięg (przy prędkości 15 w) około 16 600 km. Dla porównania, Juan Carlos I ma 231 m długości i 32 m szerokości. Jego wyporność sięga 26 tys. t, a rozwijana prędkość i zasięg są identyczne jak w przypadku tureckiej jednostki.

Za dostawę tureckiego okrętu desantowego odpowiadać będzie rodzima Sedef Gemi İnşaatı A.Ş. Producent zapowiada ścisłą współpracę z hiszpańską Navantią, zarówno na etapie opracowywania projektu desantowca, jak i podczas jego budowy.

Warto zaznaczyć, że dla Navantii to już drugi przypadek, kiedy przedsiębiorstwo to angażuje się w budowę okrętów desantowych na potrzeby państw trzecich. Hiszpanie odpowiadali też za budowę i dostawę kadłubów 2 australijskich desantowców typu Canberra, które powinny pojawić się w linii do 2016 (Pierwsze próby morskie Canberry, 2014-03-04).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra