Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) ogłosiła swój nowy program weryfikacji wymagań bezpieczeństwa, które stawiane są lotnictwu ogólnemu.
Dziś odbywa się we Friedrichshafen posiedzenie grupy roboczej EASA zajmującej się problematyką lotnictwa ogólnego, niestety bez udziału przedstawiciela ULC. Zmiany mają być wdrożone w szerszym zakresie. Zaangażowano w nie również nadzór amerykański, co ma zaowocować nowelizacją przepisów FAR-23.
Trzyletni projekt jest wynikiem licznych wcześniejszych projektów, analiz, badań oraz współpracy z organizacjami zewnętrznymi takimi jak np.: AOPA i LAMA, reprezentującymi właśnie środowisko użytkowników i producentów małego lotnictwa. Pierwsze prace studialne zostały podjęte w 2005, między innymi z inicjatywy nadzoru polskiego.
W latach 2014-2017 ma zostać wprowadzonych szereg zmian w przepisach dotyczących zdatności do lotu, w tym w wymaganiach dotyczących projektowania samolotów lekkich (CS-23) i standardów dla organizacji projektujących i produkujących oraz obsługowych, tak aby nie musiały one gwarantować takich samych standardów, jakie są wymagane od przewoźników lotniczych.