Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Aero 2014: EASA się zmienia

Lotnictwo cywilne, 10 kwietnia 2014

Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) ogłosiła swój nowy program weryfikacji wymagań bezpieczeństwa, które stawiane są lotnictwu ogólnemu.

Po 9 latach starań środowisko lotnicze doczekało się realnych działań prowadzących do racjonalizacji wymagań dla różnych grup użytkowników, które mają odpowiadać związanemu z tym ryzykiem. Na slajdzie z oficjalnej prezentacji wskazano, że przepisy były zbyt wygórowane dla małego lotnictwa / Zdjęcie: Ryszard Jaxa-Małachowski

Dziś odbywa się we Friedrichshafen posiedzenie grupy roboczej EASA zajmującej się problematyką lotnictwa ogólnego, niestety bez udziału przedstawiciela ULC. Zmiany mają być wdrożone w szerszym zakresie. Zaangażowano w nie również nadzór amerykański, co ma zaowocować nowelizacją przepisów FAR-23.

Trzyletni projekt jest wynikiem licznych wcześniejszych projektów, analiz, badań oraz współpracy z organizacjami zewnętrznymi takimi jak np.: AOPA i LAMA, reprezentującymi właśnie środowisko użytkowników i producentów małego lotnictwa. Pierwsze prace studialne zostały podjęte w 2005, między innymi z inicjatywy nadzoru polskiego.

W latach 2014-2017 ma zostać wprowadzonych szereg zmian w przepisach dotyczących zdatności do lotu, w tym w wymaganiach dotyczących projektowania samolotów lekkich (CS-23) i standardów dla organizacji projektujących i produkujących oraz obsługowych, tak aby nie musiały one gwarantować takich samych standardów, jakie są wymagane od przewoźników lotniczych.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.