Finowie z przedsiębiorstwa Atol pojawili się z nową wersją swojej łodzi latającej.
W porównaniu z protoplastą, obecna wersja samolotu Atol ma kadłub wydłużony do 7,45 m. Rozpiętość skrzydeł pozostała niezmieniona i wynosi 9 m. Użytkownicy mogą nabyć dwie wersje: LSA, o maksymalnej masie startowej 650 kg i Ultra, której maksymalna masa startowa wynosi 495 kg. Udźwig to odpowiednio 310 kg i 175 kg.
Struktura samolotu została wykonana z drewna i kompozytu. Atol wyposażony jest także w klasyczne podwozie, umożliwiające operowanie z lotnisk gruntowych. Opcjonalnie można zabudować narty i eksploatować samolot w warunkach zimowych.
Zespół napędowy Atola to silnik Rotax 912iS o mocy 74 kW (100 KM). Może on być zasilany 95- lub 98-oktanową benzyną samochodową z dodatkiem etanolu lub klasyczną benzyną lotniczą 100LL. Pojemność zbiorników paliwa wynosi 140 l. Pozwala to Atolowi na wykonanie lotu o długości 5 h lub na dystansie 750 km. Prędkość przelotowa to 170 km/h.
Cena jednostkowa Atola, ze standardowym wyposażeniem i przyczepą do holowania za samochodem, wynosi 125 tys. EUR (521 tys. zł). Przegląd naprawczy wymagany jest po 2000 h lotu lub 10 latach.