Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Katastrofa samolotu NC-212

Lotnictwo wojskowe, Strategia i polityka, 29 czerwca 2008

W indonezyjskiej dżungli rozbił się wojskowy samolot CASA/Nurtanio NC-212 Aviocar wyposażony w specjalną aparaturę kartograficzną. Wszystkie osoby na pokładzie zginęły.

W katastrofie, do której doszło w czwartek o 10:28 czasu lokalnego, zginęło 18 osób (5 członków załogi i 13 pasażerów), które leciały samolotem. Hałas związany z wypadkiem słyszeli okoliczni mieszkańcy. To oni dotarli jako pierwsi na jego miejsce.

Ze względu na trudny teren i fatalne warunki atmosferyczne, poszukiwania wraku przez specjalistyczne służby trwały bardzo długo. Przełamany na dwie części wrak znaleziono dopiero w piątek, ok. 60 km od Dżakarty, na stoku góry Salak, niedaleko miasta Borok na zachodniej Jawie. Śmigłowce ekipy ratunkowej – Bolkow Bo105 i Super Puma, z których tylko te pierwsze były w stanie wylądować na prowizorycznym lądowisku – dotarły tam dopiero w sobotę. Wówczas stwierdzono, że nikt nie przeżył katastrofy.

Wyprodukowany w 1984 samolot CASA/Nurtanio NC-212-200M Aviocar (nr A-2106) – jeden z ośmiu podobnych z 4. eskadry indonezyjskich wojsk lotniczych (Tentara Nasional Indonesia) z bazy Abdulrahman Saleh w Malang – wystartował z wojskowej bazy Halim Perdanakusuma koło Dżakarty o 9:23. Wśród pasażerów tylko 6 było cywilami. Trzech z nich było cudzoziemcami z W. Brytanii, Indii i Singapuru, pracującymi na rzecz Credent Technology – przedsiębiorstwa specjalizującego się w obrazowaniu satelitarnym o dużej zdolności rozdzielczej i skanowaniu laserowym. W feralnym locie prezentowali oni nowe wyposażenie elektrooptyczne wysokiej rangi oficerom armii indonezyjskiej.

To już druga katastrofa indonezyjskiego NC-212 w 2008. W styczniu rozbił się prywatny NC-212, należący do Dirgantara Air Service, z trzema osobami na pokładzie. Wówczas także wszyscy zginęli.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.