Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Maleje liczba ataków piratów

Strategia i polityka, 18 kwietnia 2014

Według raportu opublikowanego przez Dryad Maritime, w pierwszych 3 miesiącach br. na świecie doszło do 70 ataków piratów morskich.

Zdjęcie: Global Post

Zestawienie za okres od stycznia do marca 2014 opisuje 70 aktów przemocy ze strony piratów morskich. Do największej ich liczby dochodziło na wodach Zatoki Gwinejskiej (22), Oceanu Indyjskiego (15) oraz wodach okalających Azję Południowo-Wschodnią (31). W ich wyniku porwano 41 członków załóg zaatakowanych statków, jednak udało się uniknąć ofiar śmiertelnych.

Według Dryad Maritime, powyższa statystyka wskazuje blisko 14% spadek aktywności piratów w porównaniu z 2013. Ponownie potwierdzona została teza o słabnącej aktywności grup pirackich działających na zachodnich wodach Oceanu Indyjskiego (Gorsza kondycja piratów, 2013-07-19), co jest wynikiem realizacji wielonarodowych operacji antypirackich (Rotacja hiszpańskiego kontyngentu w Dżibuti, 2014-01-30) oraz dozbrajania marynarek wojennych i straży wybrzeża państw regionu (Fincantieri chce wejść na afrykański rynek, 2014-02-03, UE utworzy straż wybrzeża Somalii?, 2013-10-09).

Potwierdza się też jednak informacja o rosnących w siłę grupach pirackich aktywnych na wodach Zatoki Gwinejskiej. Wiele państw regionu od dłuższego czasu musi zmagać się z tym problemem, zagrażającym ich interesom ekonomicznym i bezpieczeństwu energetycznemu (Nigeria idzie na zakupy, 2013-12-19, Dodatkowe patrolowce dla Nigerii, 2013-12-18).

Słabsi lub nie, afrykańscy i azjatyccy piraci w dalszym ciągu stanowią duże zagrożenie dla międzynarodowego handlu morskiego, jako że koncentrują swą aktywność na głównych szlakach komunikacyjnych. Koszta walki z tym zjawiskiem, wliczając również konieczność ubezpieczania statków handlowych, a także najmowanie pracowników ochrony, będą rosnąć – w 2018 mogą sięgnąć około 20 mld USD (60,5 mld zł) (Droga ochrona przed piratami, 2014-02-18).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra