Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

ILA 2014: Wyposażenie dla dowolnego śmigłowca

Lotnictwo cywilne, 21 maja 2014

Elementy struktury pozwalające na zabudowanie w każdym śmigłowcu wyposażenia rozpoznawczo-obserwacyjnego, to najnowsza propozycja Airborne Technologies GmbH.

Makieta kadłuba Bo105, z zabudowanym uniwersalnym zestawem do mocowania wyposażenia rozpoznawczego, produkcji austriackiego Airborne Technologies GmbH

Austriackie przedsiębiorstwo zaprezentowało w Berlinie zestaw elementów umożliwiających zabudowanie urządzeń rozpoznawczych w dowolnym śmigłowcu średnim. Czujniki proponowane jako wyposażenie obejmują głowicę optoelektroniczną o maksymalnej masie 51 kg (np. MX-15HDI czy Flir 380 HD) i reflektor poszukiwawczy, którego masa maksymalna to 30 kg. Może to być np. Trakker 800 lub Thommen HSL 1600. Przeguby do ich mocowania mają masę odpowiednio 1,98 kg i 0,98 kg.

Wspomniane urządzenia są mocowane do dwóch wsporników, wykonanych z kompozytów zbrojonych włóknami węglowymi o łącznej masie 10 kg, z tłumikami drgań, które z kolei zamocowane są na goleniach podwozia. Natomiast w kabinie śmigłowca można zabudować dwie stacje operatorów urządzeń rozpoznawczych, ze wskaźnikami o przekątnej 24 cale. Maksymalna masa stacji to 34,7 kg.

Konsola operatora wyposażenia, umieszczona w kabinie śmigłowca / Zdjęcia: Bartosz Głowacki

Dodatkowo producent proponuje też zabudowanie obok konsoli, w tylnej części śmigłowca szafki, mieszczącej 10 kg wyposażenia, np. okularowych wzmacniaczy obrazu (NVG), aparatów fotograficznych, czy lornetek. Jedyną niedogodnością jest konieczność wykonania w strukturze belki ogonowej wnęki na masy wyważające (maksymalnie 10 kg), zapobiegające przekroczeniu ograniczeń skrajnego położenia środka ciężkości śmigłowca.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.