Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Uziemione nigeryjskie Aerostary

Lotnictwo wojskowe, 27 maja 2014

Flota bezzałogowych statków latających Aerostar, należących do wojsk lotniczych Nigerii, jest uziemiona od 5 lat.

Nigeryjskie Aerostary pozostają uziemione od 5 lat. Powodem jest ich niewłaściwa obsługa techniczna / Zdjęcie: MO Nigerii

Nigeria zakupiła 9 bezzałogowych statków latających Aerostar w latach 2006-2007. Ich dostawcą było izraelskie przedsiębiorstwo Aeronautics Defense Systems (ADS). Wartość transakcji, w ramach której dostarczono także bezzałogowe łodzie patrolowe dla nigeryjskiej marynarki wojennej, wyniosła 260 mln USD (794 mln USD).

Władze w Lagos zakładały, że bsl będą używane przez Nigerian Air Force (NAF, wojska lotnicze Nigerii) do patrolowania infrastruktury przemysłu naftowego w delcie Nigru, wspomagając zwalczanie grup rebeliantów. Jednak Aerostary nigdy tam nie dotarły, ponieważ w 2008 ogłoszono amnestię, która położyła kres konfliktowi.

Jak donosi dziennik Haaretz, cytując szefa marketingu ADS, Tsura Dvira i źródła wojskowe i dyplomatyczne, nigeryjskie Aerostary są uziemione od 5 lat z powodu niewłaściwej obsługi technicznej. Otrzymaliśmy od Nigeryjczyków zapytanie w sprawie dostawy części zamiennych, ale ostatecznie nie podpisano żadnej umowy. Prawdopodobnie nasze bezzałogowce są gdzieś zmagazynowane – powiedział Dvira.

Były szef sztabu NAF, marsz. Alex Badeh stwierdził, że w 2009 Aerostary zostały uziemione z powodu problemów ze sprzedawcą. W 2013 Nigeria miała 15 przeszkolonych operatorów bsl i pracowała nad własną konstrukcją tego typu – dodał marsz. Badeh.

Brak Aerostarów jest szczególnie widoczny teraz, gdy prowadzone są poszukiwania ponad 200 dziewcząt, uprowadzonych przez terrorystów z Boko Haram w połowie kwietnia z liceum w mieście Chibok w stanie Borno w północno-wschodniej Nigerii. W tej sytuacji rząd w Lagos musi korzystać z pomocy Amerykanów, Brytyjczyków i Izraelczyków.


Drukuj Góra