Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Pierwszy polski EC130 T2

Lotnictwo cywilne, 28 maja 2014

Przedsiębiorca z Polski odebrał śmigłowiec Airbus Helicopters EC130 T2. To pierwszy wiropłat tego typu, użytkowany w naszym kraju.

Pierwszy w Polsce śmigłowiec EC130 T2 / Zdjęcie: Airbus Helicopters

Dzisiaj koncern Airbus Helicopters poinformował o dostarczeniu klientowi z Polski pierwszego śmigłowca EC130 T2. Jego nabywcą jest przedsiębiorca, który pragnie pozostać anonimowy.

Nowy EC130 T2 jest zarazem 13. wiropłatem z rodziny EC130, eksploatowanym w Polsce. Jego kabina, w konfiguracji VIP, jest przystosowana do transportu 5 pasażerów i pilota.

EC130 T2 jest jednosilnikowym śmigłowcem lekkim, przeznaczonym do transportu osób, lotów widokowych i przewozu VIP-ów, a także misji transportu medycznego i obserwacyjnych. Zależnie od konfiguracji w kabinie mieści się pilot i maksymalnie 7 pasażerów.

W porównaniu z podstawowym EC130  wygląd wiropłata nie zmienił się, ale modyfikacjom poddano ok. 70% struktury płatowca. W śmigłowcu zastosowano szereg nowych lub zmodernizowanych rozwiązań, takich jak np. unowocześniony interfejs awioniki, aktywny układ redukcji drgań, czy ulepszoną instalację wentylacji, rozdzielania powietrza i odmgławiania. Wnętrze kabiny zostało przekonstruowane w celu uzyskania całkowicie płaskiej podłogi. Załoga i pasażerowie otrzymali do dyspozycji nowe fotele o mniejszej masie, pochłaniające energię.

Zmieniono też konstrukcję zbiornika paliwa, zwiększając jego odporność na przebicie w przypadku awaryjnego lądowania. Ułatwiono dostęp do instalacji elektrycznej i klimatyzacji podczas wykonywania czynności obsługowych.

Oprócz tego zabudowano zmodernizowaną przekładnię główną i silnik turbowałowy Arriel 2D o mocy startowej zwiększonej do 710 kW, charakteryzujący się nową sprężarką, łopatkami wykonanymi z nowego materiału i okresem między przeglądami wydłużonym do 4000 h.

Prędkość przelotowa wiropłata wzrosła o ok. 18 km/h. Maksymalna masa startowa EC130 T2 została zwiększona do 2500 kg w przypadku przewozu ładunków i osób w kabinie oraz do 3050 kg podczas transportu ładunków na podwieszeniu zewnętrznym. Opcjonalnie śmigłowiec można wyposażyć w nową instalację klimatyzacji, przyciemniane szyby kabiny i przesuwane drzwi dla pasażerów, zabudowane na prawej burcie.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.