Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Katastrofa Cessny 150 w Bielsku Białej

Lotnictwo cywilne, 01 czerwca 2014

Wczoraj w Bielsku-Białej rozbiła się jednosilnikowa Cessna 150. Obie osoby znajdujące się na jej pokładzie zginęły.

Zdjęcie: KMP Bielsko Biała

Wczoraj w Szkole Podstawowej Integracyjnej nr 6 w Bielsku-Białej odbywał się festyn. Jedną z jego atrakcji miało być zrobione z góry zdjęcie jego uczestników i wykonanego przez uczniów napisu Bielsko-Biała dba o dobry klimat. Według lokalnych mediów, zdjęcie miał wykonać pasażer samolotu Cessna 150, który wystartował z lotniska aeroklubowego. Gdy uczniowie ustawili się na szkolnym boisku, samolot runął na ziemię.

Do katastrofy doszło około 12:20. Samolot spadł na jedną z posesji domków jednorodzinnych przy ul. Agrestowej w dzielnicy Aleksandrowice. Wrak spłonął mimo prób jego gaszenia przez okolicznych mieszkańców. Szczątki dogaszało później 5 zastępów Straży Pożarnej.

Obie osoby znajdujące się na pokładzie zginęły. To dwaj mieszkańcy Bielska Białej – 50-latek i 30-latek. Według dyrektora AB-B, Antoniego Kufla, 30-letni pilot-instruktor miał wylatanych 1700 godzin, w tym w ostatnim roku 400. 50-latek uzyskał licencję w ubiegłym roku. Wylatał 60 godzin, a w br. jedynie 20. W jednej z wypowiedzi dyrektor Aeroklubu stwierdził, że feralny lot był lotem sprawdzającym kompetencje (KTP), co pozostaje w sprzeczności z relacjami o fotografowaniu festynu.

Na ziemi nikomu nic się nie stało. Zniszczeniu uległ jednak samochód, a niewielkim uszkodzeniom zabudowania. Szczątki samolotu zostały rozrzucone po kilku posesjach.

Najprawdopodobniej przyczyną katastrofy był błąd pilota. Wykonując gwałtowny zwrot na niskiej wysokości doprowadził on do przeciągnięcia samolotu. Do katastrofy mógł też przyczynić się silny wiatr.

Rozbity samolot to Cessna 150F nr rej. SP-ATD, nr ser. 0271. Był własnością Aeroklubu Bialsko-Bialskiego.


Drukuj Góra