Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Badger zgodnie z terminarzem

Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, Wojska lądowe, 24 czerwca 2014

Według przedstawicieli Denela, program testowy kołowych transporterów opancerzonych Badger 8x8 przebiega zgodnie z terminarzem.

Lokalna produkcja seryjna kto Badger 8x8 ruszy w ciągu 24 miesięcy. Pod koniec 2016 pierwszy z nich opuści zakłady Denel Land Systems. Blisko 70% podzespołów lokalnie produkowanych transporterów dostarczą południowoafrykańscy producenci, co pozwoli na zachowanie lub utworzenie ponad 2000 miejsc pracy / Zdjęcie: Denel Land Systems

W ciągu dekady wojska lądowe RPA odbiorą i wprowadzą do służby 238 transporterów opancerzonych Badger 8x8. Jest to nieznacznie zmodyfikowany pojazd Patria AMV. Zmiany dotyczą przede wszystkim poziomu ochrony balistycznej, własności trakcyjnych czy przenoszonych systemów uzbrojenia.

Większość Badgerów zostanie wyprodukowana na miejscu, wysiłkiem południowoafrykańskiego Denel Land Systems oraz wielu miejscowych podwykonawców i poddostawców. Tylko za produkcję pierwszej partii 16 wozów odpowiadać będzie fińska Patria.

Zgodnie z terminarzem, Denel rozpoczął niedawno próby terenowe prototypów Badgera. W ciągu kilku tygodni, grupa inżynierów z RPA uda się do Finlandii, aby obserwować produkcję pierwszych transporterów. W przyszłości to właśnie oni będą nadzorować lokalny montaż transporterów opancerzonych.

Denel Land Systems odpowiedzialny będzie też za doposażenie Badgerów w różne systemy uzbrojenia, w tym m.in. oferowane przez siebie 30-mm armaty GI 30 i 60-mm moździerze wieżowe M10 (ładowane odtylcowo), być może również 155-mm armatohaubice (Udane testy T7, 2011-08-08). Ich dobór uzależniony będzie od konkretnej odmiany pojazdu, występującego np. jako wóz wsparcia ogniowego, dowodzenia, czy transporter opancerzony.

Dużo kontrowersji wzbudziły w ostatnim czasie informacje o zapowiadanym przekroczeniu pierwotnego kosztorysu całego programu. Według przedstawicieli ministerstwa obrony RPA ostateczny koszt budowy i wprowadzenia do służby 238 Badger 8x8 wyniesie co najmniej 15,4 mld ZAR (4,3 mld zł) (Badgery dwa razy droższe, 2014-02-28). Początkowo szacowano go zaś na 8 mld ZAR (2,2 mld zł).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra