Reklama
Reklama

Włoska Alenia Aermacchi poinformowała o pierwszym locie 3. egzemplarza samolotu szkolno-bojowego M-346. Jest to jednocześnie wzorzec maszyny seryjnej.

M-346 reklamowany jest jako jedyna europejska maszyna w pełni przystosowana do szkolenia zaawansowanego pilotów samolotów generacji 4+ oraz 5. Oprócz doskonałych własności lotnych (maksymalny kąt natarcia 35º, stosunek masy do ciągu bliski 1, prędkość maksymalna Ma0,96), Włosi podkreślają nowoczesną architekturę awioniki oraz możliwość symulowania pracy różnych czujników i przedstawiania zagrożeń w czasie lotów ćwiczebnych / Zdjęcie: Alenia Aermacchi

Oblot miał miejsce we wtorek, późnym popołudniem w Venegono, lotnisku fabrycznym włoskiego przedsiębiorstwa.

Samolot pilotował szef pilotów testowych Alenii, Olinto Cecconello. Po zakończeniu próby Cecconell wypowiedział się bardzo pozytywnie o samolocie oznaczonym LRIP00. W odróżnieniu od dwóch wcześniejszych prototypów, 3. M-346 został znacznie odchudzony (zobacz: M-346 w konfiguracji produkcyjnej), co zdecydowanie poprawiło zachowanie samolotu w powietrzu. Oblatywacz zwrócił także uwagę na poprawienie widoczności z kabiny oraz dopracowanie układu przyrządów pokładowych pod względem ergonomii.

Oblot oznacza rozpoczęcie okresu przedprodukcyjnego. Samolot zoptymalizowano pod względem wdrażanej obecnie, skomputeryzowanej linii produkcyjnej. LRIP00 zostanie przetransportowany do brytyjskiego Farnborough, gdzie - jako stały eksponat - uświetni stoisko Alenii na pokazach między 14 a 20 lipca.

M-346 reklamowany jest jako jedyna europejska maszyna w pełni przystosowana do szkolenia zaawansowanego pilotów samolotów generacji 4+ oraz 5. Oprócz doskonałych własności lotnych (maksymalny kąt natarcia 35º, stosunek masy do ciągu bliski 1, prędkość maksymalna Ma0,96), Włosi podkreślają nowoczesną architekturę awioniki oraz możliwość symulowania pracy różnych czujników i przedstawiania zagrożeń w czasie lotów ćwiczebnych / Zdjęcie: Alenia Aermacchi

Oblot miał miejsce we wtorek, późnym popołudniem w Venegono, lotnisku fabrycznym włoskiego przedsiębiorstwa.

Samolot pilotował szef pilotów testowych Alenii, Olinto Cecconello. Po zakończeniu próby Cecconell wypowiedział się bardzo pozytywnie o samolocie oznaczonym LRIP00. W odróżnieniu od dwóch wcześniejszych prototypów, 3. M-346 został znacznie odchudzony (zobacz: M-346 w konfiguracji produkcyjnej), co zdecydowanie poprawiło zachowanie samolotu w powietrzu. Oblatywacz zwrócił także uwagę na poprawienie widoczności z kabiny oraz dopracowanie układu przyrządów pokładowych pod względem ergonomii.

Oblot oznacza rozpoczęcie okresu przedprodukcyjnego. Samolot zoptymalizowano pod względem wdrażanej obecnie, skomputeryzowanej linii produkcyjnej. LRIP00 zostanie przetransportowany do brytyjskiego Farnborough, gdzie - jako stały eksponat - uświetni stoisko Alenii na pokazach między 14 a 20 lipca.

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.