Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Oblot przedprodukcyjnego M-346

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 10 lipca 2008

Włoska Alenia Aermacchi poinformowała o pierwszym locie 3. egzemplarza samolotu szkolno-bojowego M-346. Jest to jednocześnie wzorzec maszyny seryjnej.

M-346 reklamowany jest jako jedyna europejska maszyna w pełni przystosowana do szkolenia zaawansowanego pilotów samolotów generacji 4+ oraz 5. Oprócz doskonałych własności lotnych (maksymalny kąt natarcia 35º, stosunek masy do ciągu bliski 1, prędkość maksymalna Ma0,96), Włosi podkreślają nowoczesną architekturę awioniki oraz możliwość symulowania pracy różnych czujników i przedstawiania zagrożeń w czasie lotów ćwiczebnych / Zdjęcie: Alenia Aermacchi

Oblot miał miejsce we wtorek, późnym popołudniem w Venegono, lotnisku fabrycznym włoskiego przedsiębiorstwa.

Samolot pilotował szef pilotów testowych Alenii, Olinto Cecconello. Po zakończeniu próby Cecconell wypowiedział się bardzo pozytywnie o samolocie oznaczonym LRIP00. W odróżnieniu od dwóch wcześniejszych prototypów, 3. M-346 został znacznie odchudzony (zobacz: M-346 w konfiguracji produkcyjnej), co zdecydowanie poprawiło zachowanie samolotu w powietrzu. Oblatywacz zwrócił także uwagę na poprawienie widoczności z kabiny oraz dopracowanie układu przyrządów pokładowych pod względem ergonomii.

Oblot oznacza rozpoczęcie okresu przedprodukcyjnego. Samolot zoptymalizowano pod względem wdrażanej obecnie, skomputeryzowanej linii produkcyjnej. LRIP00 zostanie przetransportowany do brytyjskiego Farnborough, gdzie - jako stały eksponat - uświetni stoisko Alenii na pokazach między 14 a 20 lipca.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.