Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Air Astana opóźni odbiór Dreamlinerów

Lotnictwo cywilne, 28 czerwca 2014

Z powodu problemów finansowych kazachstańskie linie lotnicze Air Astana chcą opóźnić odbiór samolotów Boeing 787. Dwa Dreamlinery miałyby został odebrane w 2019 zamiast w 2017.

Wizja Boeingów 767-300ER i 787 w barwach Air Astana / Rysunek: Boeing

Z powodu silnego osłabienia waluty Kazachstanu – tenge, tamtejsze linie lotnicze Air Astana chcą opóźnić odbiór samolotów Boeing 787. Poinformował o tym Peter Foster, dyrektor wykonawczy operatora. – Dewaluacja, która nastąpiła w lutym ograniczyła nasze możliwości finansowe – powiedział podczas pobytu w Londynie (w lutym bank centralny Kazachstanu, by ograniczyć odpływ kapitału zagranicznego, zgodził się na dewaluację tenge o 20%).

Prognozy przewidywały, że Air Astana zwiększą w br. liczbę pasażerów i przychody o ok. 14%. Teraz plan przewiduje jedynie utrzymanie poziomu przewozów. To zaś oznacza, że w najbliższym czasie liniom nie będą potrzebne nowe samoloty. Dwa z trzech zamówionych przez Air Astana Dreamlinery miałyby więc zostać odebrane nie w 2017, a 2 lata później.

Obecnie w Astanie trwa budowa ośrodka obsługowego dla zamówionych samolotów. W lutym 2012 Air Astana zamówiły 3 Boeingi 787 plus 8 w opcji. Źródła w Kazachstanie mówią, że opcja nie zostanie jednak zrealizowana. Linie kupią raczej zmodernizowane Boeingi 757. W grę wchodzi też leasing i zakup kolejnych samolotów Airbusa (Pierwszy A320 z sharkletami dla Air Astana, 2013-05-06), w tym A320neo.

Linie Air Astana są współwłasnością rządu Kazachstanu i koncernu BAE Systems. 31 marca 2014 dysponowały 31 samolotami, w tym 9 Embraerami 190, 9 Airbusami A320 i 5 Boeingami 757. Obsługują one 46 tras.


Drukuj Góra