Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Modernizacja Halifaxów

Marynarka wojenna, 04 lipca 2014

Ministerstwo obrony Kanady zleciło remont i modernizację radarów kierowania ogniem fregat typu Halifax.

Warty 3,1 mld CAD (8,8 mld zł) program remontu i modernizacji kanadyjskich Halifaxów zakończy się w 2017. Okręty pozostaną w linii do lat 2030.  – 38 lat od wprowadzenia do służby. Zostaną zastąpione przez nowe jednostki, budowane w ramach National Shipbuilding Procurement Strategy

Omawiane prace zlecono lokalnej filii, Saab Microwave Canada. Producent będzie odpowiedzialny za remont i modernizację elementów wyposażenia elektronicznego wprowadzanych do służby w latach 1992-1995 fregat typu Halifax, w tym przede wszystkim radarów kierowania ogniem. Zlecenie o wartości 18,5 mln CAD (53 mln zł) to jeden z elementów wieloletniego programu modernizacji tych jednostek.

W ramach ogłoszonego w 2007 przedsięwzięcia, kanadyjskie okręty zostaną wyposażone w nowe lub zmodyfikowane systemy dowodzenia i kierowania ogniem, stacje radiolokacyjne i inne urządzenia obserwacji i analizy pola walki, systemy łączności i identyfikacji swój-obcy oraz uzbrojenie, w tym pociski przeciwokrętowe RGM-84 Harpoon oraz przeciwlotnicze / przeciwrakietowe Evolved Sea Sparrow Missile.

Modernizacja Halifaxów będzie dotyczyła m.in. systemów dowodzenia i kierowania ogniem, radarów pokładowych, systemów łączności i identyfikacji swój-obcy oraz systemów uzbrojenia, w tym pocisków przeciwokrętowych Harpoon i przeciwlotniczych / przeciwrakietowych ESSM / Zdjęcia: MO Kanady

Program powinien zakończyć się w 2017. Czas potrzebny do modernizacji jednego okrętu szacowany jest na 18 miesięcy. Fregaty powinny pozostać w linii do lat 2030., a więc 38 lat po wprowadzeniu do służby.

Po tym okresie, Halifaxy będą powoli zastępowane przez okręty budowane w ramach wartego 36 mld CAD (99,1 mld zł) nowego programu zbrojeniowego Ottawy (36 mld USD na kanadyjskie okręty, 2011-10-20). Zakłada on wprowadzenie do służby 15 dużych okrętów bojowych i 6 patrolowców arktycznych, a także okrętów zaopatrzeniowych HMCS Queenston i HMCS Chateauguay (Kanada nadaje imiona okrętom, 2013-11-18).

Nim do tego dojdzie, marynarka wojenna Kanady będzie musiała ograniczyć aktywność operacyjną na wodach Oceanu Spokojnego i Atlantyckiego (Kanady problem z okrętami, 2014-04-22). Wiele spośród obecnie eksploatowanych jednostek, w tym omawiane Halifaxy, pozostaje bowiem wyłączonych ze służby, przechodząc remont lub modernizację. Dotyczy to też m.in. niszczycieli typu Iroquois.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.