Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Francuzi testują DVF 2000

Lotnictwo wojskowe, Marynarka wojenna, 11 lipca 2014

Marynarka wojenna Francji przeprowadziła próby operacyjne bezzałogowego statku latającego Survey Copter DVF 2000.

Bsl Survey Copter DVF 2000 startuje z przenośnej katapulty, umieszczonej na pokładzie korwety rakietowej Commandant Bouan

Próby realizowano w dniach 1-3 lipca, na pokładzie korwety rakietowej Commandant Bouan (typ D'Estienne d'Orves). Do prób wybrano bezzałogowy statek latający Survey Copter DVF 2000. Jest to samolot o rozpiętości 3 m i długości kadłuba 1,1 m. Jego maksymalna masa do startu wynosi 11 kg, a maksymalny ładunek użyteczny to 1,1 kg. DVF 2000 może przenosić pod nosową częścią kadłuba głowicę obserwacyjną T120 lub Cardeye.

Bezzałogowiec napędzany jest silnikiem elektrycznym, poruszającym dwułopatowe śmigło pchające. Długotrwałość lotu DVF 2000 wynosi 1,5-2 h, a zasięg to 10-50 km. Bsl może operować przy wietrze wiejącym z maksymalną prędkością 10 m/s.

W testach wziął także udział personel przedsiębiorstwa Survey Copter – producenta bsl, nadzorowany przez przedstawicieli francuskiej agencji zamówień obronnych (DGA) eskadry CEPA/10S, zajmującej się próbami statków powietrznych używanych przez Aéronautique Navale (lotnictwo marynarki wojennej).

DVF 2000 ląduje na tylnym pokładzie okrętu, z użyciem siatki hamującej / Zdjęcia: MO Francji

Głównym celem badań było sprawdzenie zdolności lądowania niewielkich bezzałogowych statków latających na pokładzie okrętu, z użyciem siatki hamującej, a także zidentyfikowanie głównych ograniczeń, związanych z integracją i eksploatacją bsl na morzu. W trakcie prób wykonano kilka lądowań DVF 2000 w trybie automatycznym, z użyciem siatki hamującej. Stan morza dochodził do 3 stopni w skali Beauforta.

Analizy pierwszych testów pozwolą na opracowanie nowych koncepcji zastosowania pokładowych bsl. W następnych latach Francuzi zamierzają zbadać w analogiczny sposób inne typy bezzałogowców, operujące z okrętów różnych klas.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.