Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Farnborough 2014: Boeing prezentuje MSA

Lotnictwo wojskowe, 14 lipca 2014

Boeing prezentuje w Farnborough demonstratora najnowszego morskiego samolotu patrolowego (MSA).

Boeing MSA ma stanowić dopełnienie możliwości dużych morskich samolotów patrolowych, jak np. P-8A Poseidon / Zdjęcie: Bartosz Głowacki

Maritime Surveillance Aircraft (Oblot Boeinga MSA, 2014-03-06), jak roboczo oznaczono konstrukcję, jest połączeniem płatowca samolotu odrzutowego klasy biznes Bombardier Challenger 604 z wyposażeniem złożonym z radiolokatora poszukiwawczego, głowicy z wyposażeniem optoelektronicznym, środków walki elektronicznej, urządzeń łączności i automatycznego układu identyfikacji. W kadłubie zabudowano 3 konsole operatorów wyposażenia, z dotykowymi ekranami, które na czas startu i lądowania są składane.

Co ciekawe, kanadyjski samolot został wybrany jako nosiciel w/w urządzeń, ze względu na najlepsze osiągi, dostępność na rynku i najniższą cenę. Dodatkowo odrzutowiec rozwija większą prędkość niż samolot z napędem turbośmigłowym. Docelowo samoloty seryjne budowane będą z użyciem płatowców nowo produkowanych Challengerów 605.

Przedstawiciele Boeinga szacują, że w ciągu następnych 10 lat uda im się sprzedać 100 - 125 samolotów MSA. Dostawy seryjnych samolotów mogą rozpocząć się po ok. 36 miesiącach od finalizacji umowy. Obecnie prowadzone są rozmowy z kilkoma nieujawnionymi klientami. Po zakończeniu wystawy w Farnborough prototyp MSA rozpocznie tournee demonstracyjne.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.