Boeing prezentuje w Farnborough demonstratora najnowszego morskiego samolotu patrolowego (MSA).
Maritime Surveillance Aircraft (Oblot Boeinga MSA, 2014-03-06), jak roboczo oznaczono konstrukcję, jest połączeniem płatowca samolotu odrzutowego klasy biznes Bombardier Challenger 604 z wyposażeniem złożonym z radiolokatora poszukiwawczego, głowicy z wyposażeniem optoelektronicznym, środków walki elektronicznej, urządzeń łączności i automatycznego układu identyfikacji. W kadłubie zabudowano 3 konsole operatorów wyposażenia, z dotykowymi ekranami, które na czas startu i lądowania są składane.
Co ciekawe, kanadyjski samolot został wybrany jako nosiciel w/w urządzeń, ze względu na najlepsze osiągi, dostępność na rynku i najniższą cenę. Dodatkowo odrzutowiec rozwija większą prędkość niż samolot z napędem turbośmigłowym. Docelowo samoloty seryjne budowane będą z użyciem płatowców nowo produkowanych Challengerów 605.
Przedstawiciele Boeinga szacują, że w ciągu następnych 10 lat uda im się sprzedać 100 - 125 samolotów MSA. Dostawy seryjnych samolotów mogą rozpocząć się po ok. 36 miesiącach od finalizacji umowy. Obecnie prowadzone są rozmowy z kilkoma nieujawnionymi klientami. Po zakończeniu wystawy w Farnborough prototyp MSA rozpocznie tournee demonstracyjne.