Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Farnborough 2014: G 520 zamiast bsl

Lotnictwo cywilne, 18 lipca 2014

Kolejnym zapomnianym samolotem, wystawianym w Farnborough, jest rozpoznawczy Grob G 520.  

Grob G 520 proponowany jest jako samolot rozpoznawczy i obserwacyjny, w odróżnieniu od bezzałogowców zdolny do operowania w kontrolowanej cywilnej przestrzeni powietrznej bez jakichkolwiek ograniczeń / Zdjęcie: Bartosz Głowacki

Grob G 520 EGRETT (skrót od nazw przedsiębiorstw zaangażowanych w przedsięwzięcie – E-Systems, Grob Aircraft i Garrett) to jeden z największych w świecie samolotów kompozytowych, mający certyfikat zezwalający na wykonywanie lotów niezależnie od pogody i pory doby, w warunkach oblodzenia. Oblot prototypu miał miejsce 24 czerwca 1987.

Zadaniem G 520 było spełnienie wspólnych wymagań Luftwaffe (wojsk lotniczych Niemiec) i US Air Force, które potrzebowały samolotu obserwacyjnego o dużej długotrwałości, przystosowanego do operowania na dużych wysokościach. Niemcy złożyły w 1992 zamówienie na 9 samolotów jednomiejscowych i jeden szkolny, dwumiejscowy. Jednak już w lutym następnego roku anulowano je, ponieważ kraje byłego Układu Warszawskiego przestały stanowić zagrożenie dla NATO.

Ogółem zbudowano 4 samoloty jednomiejscowe i jeden szkolny G 520 T. Ten ostatni był użytkowany przez przedsiębiorstwo Airborne Research Australia, jednak w br. został odkupiony przez Grob Aircraft i zaprezentowany w  Farnborough.

Maksymalna masa startowa G 520  to 4700 kg. Napęd samolotu stanowi silnik turbinowy Honeywell TPE331-14. Maksymalna certyfikowana wysokość lotu to 15 240 m. EGRETT przenoszący ładunek o masie 500 kg może przebyć dystans 3 670 km lub utrzymywać się w powietrzu przez 7,5 h. Maksymalna długotrwałość lotu to aż 11 h.

Grob Aircraft oferuje G 520 także w wersji opcjonalnie pilotowanej. Jak twierdzą przedstawiciele niemieckiego przedsiębiorstwa, jest to doskonały statek powietrzny do zadań rozpoznawczych i obserwacyjnych. Jego przewagą nad bezzałogowcami jest zdolność do operowania w kontrolowanej cywilnej przestrzeni powietrznej bez jakichkolwiek ograniczeń.

Wedlu przedstawicieli producenta zainteresowanie samolotem jest tak duże, że wkrótce jego produkcja zostanie wznowiona. Wśród potencjalnych nabywców wymienia się Indonezję i Meksyk. Niemcy liczą także ponownie na Luftwaffe, poszukujące następców Euro Hawka (ILA 2014: AISIS zamiast Euro Hawka, 2014-05-22). Kampania promocyjna w krajach Bliskiego Wschodu i Azji rozpocznie się jesienią br. W przypadku podpisania kontraktu dostawy seryjnych G 520 mogłyby rozpocząć się już w 2016.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.