Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Katastrofa ATR 72 na Tajwanie

Lotnictwo cywilne, 24 lipca 2014

Wczoraj podczas podejścia do lądowania na lotnisku Magong na Tajwanie rozbił się samolot ATR 72-500 z 58 osobami na pokładzie. Tylko 10 z nich przeżyło.

Rozbity samolot to ATR 72-500 (72-212A) nr rej. B-22810, nr ser. 642. Należał do TransAsia Airways. Został oblatany w połowie 2000

Wczoraj wieczorem samolot ATR 72-500 linii TransAsia Airways leciał z lotniska Kaohsiung, skąd wystartował o 17.43 czasu lokalnego z blisko 2-godzinnym opóźnieniem, do Magong na wyspie Penghu w Cieśninie Tajwańskiej (lot GE222). Na jego pokładzie znajdowało się 54 pasażerów i 4 członków załogi. Lot odbywał się w fatalnych warunkach atmosferycznych. Nad Tajwanem szalał wówczas tajfun Matmo.

Podczas podejścia do lądowania widzialność wynosiła 1600 metrów, podstawa chmur 100 metrów, a wiatr wiał z prędkością 20-40 km/h. ATR 72-500 miał wylądować na pasie 20 lotniska. Rozbił się o 19.06 podczas próby odejścia na drugi krąg. Wrak znaleziono na lewo od pasa.

Dwaj pasażerowie byli Francuzami, pozostali Tajwańczykami. W wyniku akcji ratowniczej zdołano uratować 10 osób lecących samolotem, pozostałych 48 zginęło.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.