Największą niespodzianką Farnborough 2008 jest prezentacja samolotu wczesnego ostrzegania i dowodzenia nowej generacji IAI CAEW (Conformal Aerial Early Warning), przygotowanego przez Israel Aerospace Industries (IAI) w oparciu o poprzednie osiągnięcia elektronicznego oddziału IAI/Elta.
Wyposażony w pracujący w pasmach L i S, w pełni elektroniczny radar obserwacji okrężnej samolot jest od lutego 2008 w służbie wojsk lotniczych Izraela. Cztery egzemplarze zostały zamówione także przez Singapur.
Samolot jest oparty o płatowiec samolotu dyspozycyjnego Gulfstream G550, co zapewnia relatywnie niskie koszty eksploatacji przy jednoczesnych wysokich właściwościach taktycznych maszyn. Dostarczone Heyl Ha'Avir w 18 miesięcy po otrzymaniu z USA płatowca do przebudowy dwie maszyny wykonują obecnie dziennie dwa loty operacyjne w przestrzeni powietrznej Izraela.
Dzięki nowoczesnej, wysoce zintegrowanej architekturze systemu możliwe jest działanie maszyn w środowisku sieciowocentrycznym, choć w obecnej chwili systemy zgodne z Link 16/22 nie zostały jeszcze implementowane w system (z braku wymagań dotychczasowych użytkowników). Samolot z 6 operatorami-analitykami (dalsi mogą znajdować się w stanowiskach naziemnych/nawodnych i otrzymywać całość informacji za pośrednictwem wspomnianych łączy danych) może przebywać w rejonie patrolowania odległym o 180 km od bazy przez ok. 8-9 godzin.
Samolot CAEW jest jednym z rodziny maszyn elektronicznych, opracowanych przez IAI/Elta dla sił zbrojnych Izraela. Innym przedstawicielem, także opartym o G550 jest samolot AISIS rozpoznania elektronicznego. W opracowaniu znajduje się maszyna przeznaczona do obserwacji powierzchni ziemi/morza z radarem z trybem SAR, mogąca w przyszłości zastąpić statki powietrzne podobne do E-8 J-STARS (zbliżona koncepcją do brytyjskiego ASTOR, czyli samolotu Raytheon Sentry S1).