Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

CAEW – debiut na Farnborough

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 16 lipca 2008

Największą niespodzianką Farnborough 2008 jest prezentacja samolotu wczesnego ostrzegania i dowodzenia nowej generacji IAI CAEW (Conformal Aerial Early Warning), przygotowanego przez Israel Aerospace Industries (IAI) w oparciu o poprzednie osiągnięcia elektronicznego oddziału IAI/Elta.

Wnętrze IAI CAEW zostało pokazane grupie zaproszonych dziennikarzy, jednak zdjęcia nie były dozwolone / Zdjęcie: Grzegorz Hołdanowicz

Wyposażony w pracujący w pasmach L i S, w pełni elektroniczny radar obserwacji okrężnej samolot jest od lutego 2008 w służbie wojsk lotniczych Izraela. Cztery egzemplarze zostały zamówione także przez Singapur.

Samolot jest oparty o płatowiec samolotu dyspozycyjnego Gulfstream G550, co zapewnia relatywnie niskie koszty eksploatacji przy jednoczesnych wysokich właściwościach taktycznych maszyn. Dostarczone Heyl Ha'Avir w 18 miesięcy po otrzymaniu z USA płatowca do przebudowy dwie maszyny wykonują obecnie dziennie dwa loty operacyjne w przestrzeni powietrznej Izraela.

Dzięki nowoczesnej, wysoce zintegrowanej architekturze systemu możliwe jest działanie maszyn w środowisku sieciowocentrycznym, choć w obecnej chwili systemy zgodne z Link 16/22 nie zostały jeszcze implementowane w system (z braku wymagań dotychczasowych użytkowników). Samolot z 6 operatorami-analitykami (dalsi mogą znajdować się w stanowiskach naziemnych/nawodnych i otrzymywać całość informacji za pośrednictwem wspomnianych łączy danych) może przebywać w rejonie patrolowania odległym o 180 km od bazy przez ok. 8-9 godzin.

Samolot CAEW jest jednym z rodziny maszyn elektronicznych, opracowanych przez IAI/Elta dla sił zbrojnych Izraela. Innym przedstawicielem, także opartym o G550 jest samolot AISIS rozpoznania elektronicznego. W opracowaniu znajduje się maszyna przeznaczona do obserwacji powierzchni ziemi/morza z radarem z trybem SAR, mogąca w przyszłości zastąpić statki powietrzne podobne do E-8 J-STARS (zbliżona koncepcją do brytyjskiego ASTOR, czyli samolotu Raytheon Sentry S1).


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.