Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

CSeries 100 znowu lata

Lotnictwo cywilne, 08 września 2014

W niedzielę wznowiono próby w locie samolotu Bombardier CSeries 100.

Drugi przedseryjny CSeries 100 (FTV-2), wyposażony w zmodyfikowane silniki PW1500G, wznowił loty w niedzielę / Zdjęcie: Bombardier

Wczoraj, zgodnie z nieoficjalnymi zapowiedziami, wznowiono próby w locie kanadyjskiego samolotu komunikacji regionalnej, Bombardier CSeries 100 (Wkrótce wznowienie lotów CSeries , 2014-09-05). Nastąpiło to po 101 dniach uziemienia, spowodowanego awarią jednego z silników PW1500G, zabudowanych w przedseryjnym CS100 (FTV-1).

Niedzielny lot samolotu FTV-2 (drugiego przedseryjnego CS100) wykonano na lotnisku zakładowym Bombardiera w Mirabel. Rozpoczął się on o 18:10 czasu miejscowego, a zakończył 30 min. później.

W najnowszym oświadczeniu, zarówno przedstawiciele Bombardiera, jak i producenta silników, Pratt & Whitney, oznajmili, że powodem majowej awarii była wada głównej instalacji olejowej PW1500G (Kanadyjska certyfikacja PW1500G, 2013-02-23). Natomiast instalacja olejowa przekładni planetarnej, zapewniającej pracę wentylatora (sprężarki niskiego ciśnienia) przy prędkości obrotowej różnej niż prędkość obrotowa turbiny niskiego ciśnienia, została skonstruowana bez niedociągnięć.

Z oczywistych powodów szczegóły modyfikacji nie zostały podane do publicznej wiadomości. Bombardier twierdzi, że nie wpłyną one na zużycie paliwa, poziom emitowanego hałasu, ani ciąg wytwarzany przez zespół napędowy.

Wkrótce loty ma wznowić kolejny przedseryjny CS100, FTV-4. Niebawem zakończy się też naprawa FTV-1, uszkodzonego wskutek awarii silnika, w maju. Ten samolot wznowi lot po FTV-4. Ostatni przedseryjny CS100, FTV-3, ma rozpocząć loty jesienią br. Obecnie w zakładach w Mirabel trwa montaż FTV-5, który jako pierwszy zostanie wyposażony w kompletną kabinę pasażerską. Samolot ten ma wzbić się w powietrze przed końcem br.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.