Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Wypadek dwóch F/A-18

Lotnictwo wojskowe, 14 września 2014

Niedaleko zachodniego wybrzeża Pacyfiku doszło do zderzenia dwóch samolotów wielozadaniowych F/A-18C. Pilot jednego z nich zaginął.

Śmigłowiec MH-60S Sea Hawk z Helicopter Sea Combat Squadron (HSC) 15 Red Lions, uczestniczący w poszukiwaniach zaginionego pilota F/A-18C, ląduje na pokładzie lotniskowca typu Nimitz, USS Carl Vinson (CVN 70) / Zdjęcie: US Navy – Mass Communication Specialist 2nd Class John Philip Wagner

Dwa wielozadaniowe F/A-18C wystartowały przedwczoraj po południu z pokładu lotniskowca USS Carl Vinson, wśród innych samolotów wykonujących misje treningowe. Ok. 17:40 czasu lokalnego ponad 400 km od Wake Island doszło do ich zderzenia. Pilot jednego z samolotów został szybko zlokalizowany i przetransportowany na pokład lotniskowca. Trafił tam do okrętowego szpitala, gdzie jego stan uznano za dobry. Drugi samolot nie powrócił, a jego pilota uznano za zaginionego.

W poszukiwaniach zaginionego pilota biorą udział załogi okrętów należących do grupy lotniskowcowej USS Carl Vinson – krążownika rakietowego USS Bunker Hill oraz niszczycieli rakietowych USS Gridley, USS Sperett i USS Dewey, a także śmigłowce z Helicopter Sea Combat Squadron 15 (HSC 15) i Helicopter Maritime Strike Squadron 73 (HSM 73). Dziś prawdopodobnie poszukiwania na dużą skalę zostaną zakończone, a pilot uznany za nieżyjącego.

Samoloty, które brały udział w wydarzeniu to wielozadaniowe F/A-18C z Strike Fighter Squadron 94 (VFA-94) i Strike Fighter Squadron 113 (VFA-113), należących do Carrier Air Wing 17, bazującego w Naval Air Station Lemoore w San Joaquin Valley w Kalifornii. 22 sierpnia wypłynęły na pokładzie USS Carl Vinson z San Diego. Lotniskowiec operuje w ramach 7. Floty US Navy. Obecna misja, z udziałem 6 tysięcy marynarzy, ma potrwać 9 i pół miesiąca.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.