Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Koniec produkcji Puchacza

Lotnictwo cywilne, 22 września 2014

Spółka Allstar PZL Glider poinformowała dziś o zakończeniu produkcji szybowców SZD-50-3 Puchacz.

SZD-50-3 Puchacz / Zdjęcie: Allstar PZL Glider

W opublikowanym dziś komunikacie władze spółki Allstar PZL Glider informują, że zakończył się pewien rozdział w historii polskiego przemysłu lotniczego. Próby fabryczne przeszły dwa ostatnie szybowce SZD-50-3 Puchacz (numery seryjne 332 i 333). Obydwa szybowce będą eksploatowane w Turcji.

SZD-50-3 Puchacz to dwumiejscowy szybowiec szkolno-treningowy. Skonstruowano go w Szybowcowych Zakładach Doświadczalnych w Bielsku-Białej, pod kierownictwem inż. Adama Meusa. Puchacza opracowano jako szybowiec mający zastąpić szybowce szkolne Bocian i Czapla.

Prototyp, SZD-50-1 Dromader został oblatany w 1976. Drugi prototyp, SZD-50-2, a także seryjne SZD-50-3 nosiły już nazwę Puchacz, ze względu na użycie nazwy Dromader dla samolotu rolniczego PZL M-18, produkowanego w WSK PZL Mielec.

Szybowiec okazał się szlagierem eksportowym. SZD otrzymywały zamówienia na Puchacza do końca swojego istnienia. Pod koniec lat 1990. konstrukcję przystosowano do wykonywania rozszerzonej akrobacji. Zmodyfikowane szybowce oznaczono jako SZD-50-3A.

Następcą Puchacza jest SZD-54-2 Perkoz. Jest to uniwersalny szybowiec, przeznaczony także do szkolenia.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.